Senaste nytt

Sovande kvinna lämnades på flygplan

"She said she had experienced "reoccurring night terrors" since the incident took place" ja stacars liten... :rolleyes: "still trapped in my seat in complete darkness". Hade någon limmat ihop bältesspännet tro? :eek:

Ja, det är hennes upplevelse. Förvånansvärt låg nivå på ditt inlägg.

Det stod dessutom i ursprungsartikeln att hon haft problem med ångest och panik tidigare i flygplan. Det är väl inte otroligt att hon därför fått lugnande, somnat och sovit tungt och inte märkt själv att folk gått av.
Utan att förringa kvinnans upplevelse - eller spekulera i eventuellt läkemedelsbruk - så är det där i princip standard-uttryck (anpassat efter händelse) vid dylika incidenter i USA. It's all about the damages, baby!

Ja, det är hennes upplevelse. Förvånansvärt låg nivå på ditt inlägg.
Ingen av oss vet nog hur korrekt hon har citerats eller vad som verkligen är hennes upplevelse. Jag får dock dåliga vibbar när någon väljer att gråta ut i pressen för något som i varje fall jag anser vara en ganska harmlös händelse. Naturligtvis kan det finnas medecinska orsaker som gör att händelsen beskrivs mer dramtiskt än den kaske objektivt sett är. Det kan dock även finnas helt andra orsaker till detta...

"She said she had experienced "reoccurring night terrors" since the incident took place" ja stacars liten... :rolleyes: "still trapped in my seat in complete darkness". Hade någon limmat ihop bältesspännet tro? :eek:
Crew glömde visa hur man öppnade det under säkerhetsgenomgången.
Nej allvarligt talat så är det inget att skämta om. Trist situation att hamna i.

Utan att förringa kvinnans upplevelse - eller spekulera i eventuellt läkemedelsbruk - så är det där i princip standard-uttryck (anpassat efter händelse) vid dylika incidenter i USA. It's all about the damages, baby!
Utan att veta någonting om detta fall - eller hur det ser ut när det gäller skadestånd i Canada - så kan man lugnt säga att i USA måste man ta påstådda och upplevda trauma med en nypa salt (jag pratar inte om synliga o fysiska skador). Det är ett land "styrt" av advokater och ibland är skadestånden astronomiska.

Ingen av oss vet nog hur korrekt hon har citerats eller vad som verkligen är hennes upplevelse. Jag får dock dåliga vibbar när någon väljer att gråta ut i pressen för något som i varje fall jag anser vara en ganska harmlös händelse. Naturligtvis kan det finnas medecinska orsaker som gör att händelsen beskrivs mer dramtiskt än den kaske objektivt sett är. Det kan dock även finnas helt andra orsaker till detta...

Ett mörkt flygplan remote stand = inget ljus öht - troligen becksvart, kallt, toaletter fungerar inte osv osv. Utan att ens ta in säkerhetsasspekter så är detta knappast harmlös i någon objektiv bemärkelse, eller medmänsklig bemärkelse. Jag ser faktiskt inte ett uns av objektivitet i det du skrev, utan snarare helt tvärtom, för ett billigt internetpoäng. Nu är detta off topic så kommer lämna diskussionen, men tycker att vissa saker ofta kan lämnas oskrivet, inte bara för god smaks skull men också för att du alltid annars uttrycker mer genomtänkta och givande kommentarer.

Utan att veta någonting om detta fall - eller hur det ser ut när det gäller skadestånd i Canada - så kan man lugnt säga att i USA måste man ta påstådda och upplevda trauma med en nypa salt (jag pratar inte om synliga o fysiska skador). Det är ett land "styrt" av advokater och ibland är skadestånden astronomiska.

Ser inte vad USA har med Kanada att göra?

Jag ser faktiskt inte ett uns av objektivitet i det du skrev, utan snarare helt tvärtom, för ett billigt internetpoäng.
Nej mitt inlägg var inte menat det minsta objektivt utan enbart ett misslyckat försök att skriva något roligt. Uppenbarligen bedömer vi situationen rätt olika och de må vi få göra. Hade motsvarande drabbat mig hade jag enbart glatt mig åt att få ännu en reserelaterad anekdot att tänka tillbaka på.

Jag tackar dock för dina positiva ord och håller med om att det är OT och lämnar därmed även jag diskussionen.

D60BB9EA-8BB7-4F34-B3E0-166B922FACB7.jpeg

Sambandet i rättstradition mellan USA och Kanada är högst relevant. I grunden brittisk ”common law”-tradition i båda länderna.

Toppen