Senaste nytt

Sova i ekonomiklass 2015

Man ser ut som en idiot, men en ostrich pillow, öronproppar och sovmask är hur bra som helst. Fick 6 timmar oavbruten sömn från IAD förra veckan. Flygvärdinnan garvade när jag vaknade.
upload_2015-9-17_1-21-36.png

Likt @Johanna och @johhenrik håller jag mig till ljudböcker eller podcasts. Då somnar jag lätt - blir en ännu bättre kombination med plats med extra benutrymme eller exit-row. Om jag blir trött i fötterna brukar jag ta ned väskan och ha den på golvet framför mig och lägga upp fötterna på den - detta förutsätter dock fönsterplats. Sover dock rätt bra ändå men det är nog mest för att man till slut blir bra på att kura ihop sig :)

Jag kan återkoppla lite kring mitt senaste försök. Jag testade en nyinköpt ögonmask med extra allt från Brookstone - ett fullständigt misslyckande. Däremot mitt inköp av dunkudde visade sig vara en god idè. En fullstor kudde med dun av bra kvalitet, i kombination med fönsterplats gav dräglig vila. Jag kollade in Hästens resekudde men den är på tok för liten. Den fullstora kudden går att pressa ihop rejält och går ner i kabinväska utan alltför mycket uppoffringar.

• Gilla
Reactions: pep
Man ser ut som en idiot, men en ostrich pillow, öronproppar och sovmask är hur bra som helst. Fick 6 timmar oavbruten sömn från IAD förra veckan. Flygvärdinnan garvade när jag vaknade.
Visa bifogad bild 41334

Jag har pga min huvudstorlek haft problem med liknande produkter tidigare, när de säger 70cm omkrets menar de på riktigt 70cm omkrets eller menar de att den blir tight om man har ett huvud med gottländsk kvalitet på skallbenet?

Då jag är lång så finner jag det helt omöjligt att somna i ekonomi. Helt omöjligt för min del att somna sittandes. Ekonomi flygs enbart upp till 3h flighter.

Då jag är lång så finner jag det helt omöjligt att somna i ekonomi. Helt omöjligt för min del att somna sittandes. Ekonomi flygs enbart upp till 3h flighter.
Vet inte hur lång du är men en hel del säten i businessclass blir inte särskilt långa i utfällt läge. Vissa blir inte ens 190 cm.
Jag själv som är ganska kort har inga problem med längden men bredden brukar vara mitt bekymmer. Får knappt plats om man ligger på rygg ibland, breda axlar...

Toppen