Senaste nytt

Sova i ekonomiklass 2015

Johanna

Medlem
Nyckeln för mig va när jag kom på att jag alltid satt höger bak i bilen och sov med huvudet mot bältet, när jag var liten och vi kuskade Europa runt med familjen i bil varje år. Så att få fönsterplats på höger sida är avgörande. Två vinare på det så sover jag lätt 7 timmar sittandes. Sov inte bättre liggandes i business, men det får man väl inte säga i det här forumet :)
Blev du inte galet kissnödig?
 
F

FCT

Guest
Denna tråd bjöd ju på några rejäla skratt, speciellt den om att hålla för ena näsborren...

Hälften av allt som nämns som "underlätta för sovandet" har rakt motsatt effekt på mig. Jag sover i princip alltid bra i ekonomiklass.
Min poäng är att ta del av tipsen, men för att veta vad just du behöver för att sova bra kräver många longhaul i ekonomi, till slut lär dig dig vad just din kropp behöver.
 

SNIFF

Medlem
Åker jag business eller first är jag alldeles för upptagen med att äta och dricka gott för att sova.
Däremot i ekonomiklass är det första jag gör att somna direkt. Spelar ingen roll hur jag sitter eller inte. Jag är som en säck potatis. ^_^
 

RickardG

Medlem
Det som hjälpte mig bäst att sova i United Economy till Brasilien var förutom att jag var väldigt trött när jag klev på planet (hade redan rest från ARN till ORD via LHR tidigare på dagen) var att hitta något mjukt att sova/sitta på. Flygstolarna i economy är ofta relativt hårda och jag fixade en extra flygkudde att sitta på.
För egen del sover jag bäst på sidan så en annan flygkudde veks ihop och las mot flygplansväggen och så var det bara att luta sig mot den. Sov några timmar åt gången och vaknade några minuter mellan varven. Riktigt förvånad över hur bra det gick att sova. Jag är dock inte direkt känslig för att somna i osköna ställningar och är väldigt svårväckt rent generellt när jag väl sover.
Musik i öronen av det lugnare slaget brukar hjälpa till rätt bra också, jo jag har en sådan spellista i spotify :)

Jag har också funderat på om något att sitta/halvligga på dramatiskt skulle kunna höja komforten. Finns det inte några supertunna bäddmadrasser att köpa? Visst har nya SAS business något sådant?
 

palmen

Moderator
Jag har också funderat på om något att sitta/halvligga på dramatiskt skulle kunna höja komforten. Finns det inte några supertunna bäddmadrasser att köpa? Visst har nya SAS business något sådant?
Nya SAS Business har en tunn bäddmadrass, men vet inte om det blir så mycket mjukare av den, mer som ett skydd för sätet skulle jag säga.
För mig gjorde en tunn flygplanskudde underverk för sittkomforten när man skulle sova i alla fall.
 

RickardG

Medlem
Denna tråd bjöd ju på några rejäla skratt, speciellt den om att hålla för ena näsborren...

Hälften av allt som nämns som "underlätta för sovandet" har rakt motsatt effekt på mig. Jag sover i princip alltid bra i ekonomiklass.
Min poäng är att ta del av tipsen, men för att veta vad just du behöver för att sova bra kräver många longhaul i ekonomi, till slut lär dig dig vad just din kropp behöver.
Jo vintipsen funkar inte för mig, då blir det bara ett herrans fjölande hela resan. Samma sak med att vara extremtrött innan, det har jag testat. Personligen är jag mest ute efter tips som förbättrar komforten och kanske skapar mer sovstämning. Således ser strategin just nu ut att välja fönsterplats, ta med egen stor kudde, köpa bra ögonmask och försöka fixa något att mjuka till stolen med :)
 
Toppen