Senaste nytt

"Som att gå ombord på ett rymdskepp", British Airways nya första klass till Seoul

Det har diskuterats i en forum-tråd tidigare och jag blir lika förvånad nu, som tidigare, att maträtter kan ta slut i F - Du verkar dock inte vara missnöjd.

Tack för en trevlig rapport som gör att BA "kanske" får en chans till...

Flög med BA i F för en månad sedan. Då var det med en 777. Men även jag blev väldigt förvånad för även då bussades vi från 10 ut till plattan. Det förtar verkligen en del av F känslan att dom gör så. Klokt vore ju att dom minst hämtade i Concorde room eller minst körde från gaten.

Mycket kommentarer. Kul!

Jag betvivlar inte att man säkert kan få fler rätter att äta, alternativet är ju att maten slängs, men det är fortfarande skillnad att få det i mån av tillgänglighet (efter alla andra beställt) och ha det som en del av menyn. De flesta flygbolag brukar köra aptitretare, förrätt, soppa, sallad, huvudrätt, ost och dessert (med möjlighet att hoppa någon rätt, så klart) i interkontinental första klass.

Jag har gjort drygt 40 flygningar i First och detta är den enda gången (vad jag kan minnas) som en rätt på menyn inte funnits tillgänglig.

Några undrar om ranking. Detta är något som kommer till våren. Nu har vi även vår betygsfunktion igång vilket öppnar upp för många spännande möjligheter.

Jacob, du skriver så (ursäkta) jä..a bra!
Kommer förmodligen att boka F till BOS under våren.
Väljer mellan LH och BA, är redan Guld på SAS och kommer att ha det i minst ett år till.
@doc sa att jag borde satsa på BA, men där är jag status lös ännu, skulle väl förmodligen komma upp i silver med två legg i F eller?
Har åk med BA First för 10 år sedan, men aldrig provat LH/LX.
Motivera inte, LH eller BA vilket skall jag välja?

Jag är nu på väg att boka BA F för resa under 2015.

Du skriver att det var val mellan ost "eller" dessert - vad är Din bedömning...hade de fixat båda om Du frågat?

Ibland kan man läsa om att flyger man F så kan man välja själv när och hur samt i vilken takt serveringen ska ske - är det inte så på BA?

Har åkt gamla BA First ett antal gånger men aldrig varit särskilt imponerad. När de serverade de viner som blivit över efter att man slutade flyga Concorde var de dock kanske världsledande på det området. Annars är det som en bättre C. Nya stolen ser dock bra ut.

Toppen