Senaste nytt

Solstolar tillbaka på Phukets stränder

Hoppas att man även tar krafttag mot den maffiastyrda tuktuk-verksamheten. Och även den maffiastyrda longtailboat-verksamheten, även om just det problemet är betydligt större i Krabi.

Nu var det några år sedan jag var i södra Thailand, men just dessa två företeelser är starka orsaker till att jag hellre har valt andra familjeresmål de senaste åren.

• Gilla
Reactions: Gus
Håller med om att de behöver rensa upp tuktuk verksamheten, varit där själv ett par gånger och blir redigt förbannad när dom ska ha 500 baht för att köra en ifrån Kata Beach området in till Patong, vilket skämt, i Thailand ska det kanske kosta 150 baht. Tillslut blev jag så irriterad att jag stod och käbblade med dom i typ 20 min varenda gång, ibland fick jag ner det till 300 baht när ingen annan fanns i närheten som kunde höra att de gav rabatt, men normalt är dom stenhårda och följer deras "skylt" med angiven taxa.

Gjorde ett kort stopp på Phuket, Patong i förra veckan. Solstolarna lyser fortfarande med sin frånvaro. Men, det finns en lösning på allt. Man formar sanden som en stol och lägger en madrass över. Vi testade!

En alldeles utmärkt lösning om man gillar att få sand i ögon, öron, näsa och på de flesta andra möjliga ställen.

När det gäller tuk-tuk så är det status quo, maffia.

Däremot får man beundra den thailändska polisen för att man satte dit några pensionärshuliganer för att de hade för många spelkort på bordet. 12 timmar på stationen och böter på det. Bra jobbat!

Svenska pensionärer gripna i Thailand för bridgespel - Nyheter | SVT.se

Patong Beach.JPG

Patong Beach i höjd med Bangla Road

Last edited:
Toppen