Senaste nytt

Solsemester med utgångspunkt Hong Kong i mars?

Alf

Medlem
Hej, använder denna tråd då jag med sambo är i Hong Kong mellan 10-24/3 och tänkte spendera 7-10 dagar av dessa på en solstol i något annat land. Har funderat på Vietnam, Thailand och Malaysia men inte kunnat bestämma mig eller hitta det rätta.

Har ni några tips på resmål där det är varmt och skönt? Har inget emot att ha en layover i ytterliggare en storstadex. Bangkok eller KL.

Det viktiga för oss är att hitta ett skönt ställe att ta det lugnt på där vi vet att vädret är bra.

Om du väljer mellan Bangkok och KL tycker jag valet är självklart, KL. KL är betydligt lugnare och trevligare att turista i. Du slipper den utbredda turismen med sin prostitution i Bangkok och det är betydligt mindre bullriga ryssar i KL. Det kanske är lite mindre shopping i KL men det räcker till, dessutom tycker jag den malajska maten är bättre. Shangri-La vid KL tower kan rekommenderas men boka deras clubnivå, Horizon level, då får du frukost och lättare mat med dryck på kvällen så du inte behöver gå ut och äta om du inte vill.
 

Alf

Medlem
Tack @Alf . Om vi vill vidare till någon strand där vi kan koppla av efter layovern i KL, har du något tips där?

Vi var på ett ställe som hette Pangkor Laut Resort | 5 Star Resort Pangkor Laut Island Malaysia och var 2-3 tim bilresa från KL. Det var en egen ö som var ganska behaglig. Vi bodde i en sea villa, tyvärr kunde man inte bada direkt i anslutning till villan eftersom det var mycket maneter. Däremot på andra sidan ön. Jag tror det kan vara lika bra eller bättre på östra sidan om Malaysia om det är rätt årstid där när ni åker.
 
Toppen