Senaste nytt

Soft landing Nordic Choice Club?

taxvalp

Medlem
Nytt kampanjmejl i går där allas status förlängs t o m 30 juni. Än mer intressant för många av oss är att kvalificeringstiden dessutom förlängs till samma tidpunkt så gott om tid att samla nätter till nästa nivå.
 

DrGold

Medlem
Nytt kampanjmejl i går där allas status förlängs t o m 30 juni. Än mer intressant för många av oss är att kvalificeringstiden dessutom förlängs till samma tidpunkt så gott om tid att samla nätter till nästa nivå.

Bra påpekande! Såg mailet men missade detaljen om att kvalificeringstiden också förlängdes. Vad betyder det här i praktiken tro?

Jag har ju brytpunkt 1 februari och hade tänkt maxa antalet nätter under våren med hjälp av 5x kampanjen för att få Platinum i närmare två år (dvs till 1 februari 2024, enligt mina tidigare poster i denna tråd). Men om de nätterna räknas till det gångna kvalificeringsåret, vad händer med den intjänade Platinumstatusens giltighet då? Då räcker den bara till 1 februari 2023 antar jag?
 

taxvalp

Medlem
Bra påpekande! Såg mailet men missade detaljen om att kvalificeringstiden också förlängdes. Vad betyder det här i praktiken tro?

Jag har ju brytpunkt 1 februari och hade tänkt maxa antalet nätter under våren med hjälp av 5x kampanjen för att få Platinum i närmare två år (dvs till 1 februari 2024, enligt mina tidigare poster i denna tråd). Men om de nätterna räknas till det gångna kvalificeringsåret, vad händer med den intjänade Platinumstatusens giltighet då? Då räcker den bara till 1 februari 2023 antar jag?

Bra fråga, jag skickade ett mejl till kundservice innan min föregående post för att dubbelkolla att jag fattat rätt och fick snabbt svar. Kolla med dem är mitt tips. Sista ordet är nog inte sagt heller vad gäller förlängningar.

Lite halvt OT så hade jag just tvådagarsvistelse på ett hotell som @DrGold garanterat hittar till. Hade 50% rabatt tack vare att jag bodde i kedjan under ransomwareattacken i december, betalade med presentkort köpta under kampanjen med 100% bonus hos Ving samt trippla poäng vid kortbetalning, dubbla poäng-kampanj och fick dessutom poäng som vanligt när jag betalade med presentkort. Fint värde!
 

DrGold

Medlem
Bra fråga, jag skickade ett mejl till kundservice innan min föregående post för att dubbelkolla att jag fattat rätt och fick snabbt svar. Kolla med dem är mitt tips. Sista ordet är nog inte sagt heller vad gäller förlängningar.

Lite halvt OT så hade jag just tvådagarsvistelse på ett hotell som @DrGold garanterat hittar till. Hade 50% rabatt tack vare att jag bodde i kedjan under ransomwareattacken i december, betalade med presentkort köpta under kampanjen med 100% bonus hos Ving samt trippla poäng vid kortbetalning, dubbla poäng-kampanj och fick dessutom poäng som vanligt när jag betalade med presentkort. Fint värde!

BC-kung! Grämer mig lite över att Ving-presentkorten var slut när jag fick tummen ur och skulle köpa, men man kan inte få allt...

Har skickat iväg en fråga ang statusperiod till kundtjänst, får se vad de svarar. Skulle tro att jag tar ett par 5x-nätter för platinum i februari och så får vi väl se hur länge det varar. NCC är ändå generösa med kampanjer så känns som att det finns gott hopp om att det kommer nåt annat roligt framöver!
 

ola840

Medlem
Mitt platinum gick ut vid årsskiftet vilket jag inte hade koll på brytdatumet. Hade några nätter inbokade i början av januari för att komma upp i platinum innan vad jag trodde var brytpunkten jan/feb men kundtjänsten sa att dom tyvärr inte kunde göra något när jag frågade 3:e januari utan jag fick förbli Gold.
Så häromdagen när jag fick mailet om fryst medlemsnivå så frågade jag om min situation och då sa kundtjänst att jag aldrig skulle nergraderats från platinum så nu är jag platinum igen.. slutet gott, allting gott.
 

Doctor-X

Medlem
Bra påpekande! Såg mailet men missade detaljen om att kvalificeringstiden också förlängdes. Vad betyder det här i praktiken tro?

Jag har ju brytpunkt 1 februari och hade tänkt maxa antalet nätter under våren med hjälp av 5x kampanjen för att få Platinum i närmare två år (dvs till 1 februari 2024, enligt mina tidigare poster i denna tråd). Men om de nätterna räknas till det gångna kvalificeringsåret, vad händer med den intjänade Platinumstatusens giltighet då? Då räcker den bara till 1 februari 2023 antar jag?

Funderat på samma sak, också lagt ett mail till kundtjänst. Påtalade även i mailet att det är kul och trevligt med alla kampanjer, men att vi som faktiskt bott på NCC och kämpat under 2021 inte riktigt blir belönade för lojaliteten och att det kanske vore trevligt om vi uppmärksammades på något sätt.
 

DrGold

Medlem
Bra fråga, jag skickade ett mejl till kundservice innan min föregående post för att dubbelkolla att jag fattat rätt och fick snabbt svar. Kolla med dem är mitt tips. Sista ordet är nog inte sagt heller vad gäller förlängningar.

Har nu varit i kontakt med kundtjänst och frågat, och får motsatt besked. Så här löd konversationen:

"Hej! Har en fråga om förlängning av status till 30 juni 2022, som det kom mail om igår! Jag är Guld och mitt medlemsår byts 1 februari. Om jag under februari 2022 bor tillräckligt mycket för att bli Platinum, hur länge kommer denna nya status att gälla? Till 1 februari 2023, eller 1 februari 2024? Dvs kommer den intjänade statusen att räknas som intjänad under medlemsåret 2021, eller 2022?"

"Ditt GOLD medlemskap er forlenget ut juni 2022, men du starter på ny periode med opptjening av poeng og kvalifiserende netter 1. februar, 2022. :) For å bli platinum medlem så må du da ha 60 netter eller 100 000 poeng i neste periode."

"Aha! Så de 50 nätter jag har nu nollställs den 1 februari? Det måste innebära att om jag går från noll till platinum efter 1 februari så gäller den statusen fram till 1 februari 2024?"

"Ja, det stemmer. :) <3 "
 
Toppen