Senaste nytt

Soft landing Nordic Choice Club?

DrGold

Medlem
Rookiefråga, föranledd av kampanjen med 5 x kvalificerande nätter. Bokade ett gäng sådana för säkerhets skull och funderar på hur värt det är att okynnesutnyttja nätter jag ev inte behöver.

Brytpunkt för mitt medlemsår är 1 februari och jag är för närvarande Gold. Om jag kvalificerar för Platinum efter detta datum så har jag Platinum både 2022 och 2023, inte sant? Men vad händer 1 februari 2024 om jag inte är aktiv, åker jag ner till Blue? Eller är det soft landing till Gold, som i Eurobonus?

Hittade inget om det när jag läste villkoren så jag antar hard landing, men tänkte kolla med proffsen.
 

Syversen

Medlem
Brytpunkt för mitt medlemsår är 1 februari och jag är för närvarande Gold. Om jag kvalificerar för Platinum efter detta datum så har jag Platinum både 2022 och 2023, inte sant?

Den status du uppnår under en period har du helt riktigt under resten av den perioden samt den efterföljande perioden. Så når du platinum under den period som startar 1/2 2022 kommer du även ha denna status under nästkommande period när den börjar 1/2 2023.
 

DrGold

Medlem
Berlr väl på hur många nätter du skramlar ihop 2023?

Den status du uppnår under en period har du helt riktigt under resten av den perioden samt den efterföljande perioden. Så når du platinum under den period som startar 1/2 2022 kommer du även ha denna status under nästkommande period när den börjar 1/2 2023.

Förtydligar vad det är jag undrar över: Om jag, teoretiskt, intensivkvalificerar för Platinum under februari 2022, och sen är helt passiv. Då kommer jag ha Platinum fram till 31 januari 2024, det är jag med på. Men vad händer 1 februari 2024, blir jag Blue då?

Motsvarade aktivitet i Eurobonus skulle ju generera

-> 31/1 2023 = EBD
-> 31/1 2024 = EBD
-> 31/1 2025 = EBG (inte EBB)

Därav parallellen med soft landing.
 
Förtydligar vad det är jag undrar över: Om jag, teoretiskt, intensivkvalificerar för Platinum under februari 2022, och sen är helt passiv. Då kommer jag ha Platinum fram till 31 januari 2024, det är jag med på. Men vad händer 1 februari 2024, blir jag Blue då?

Motsvarade aktivitet i Eurobonus skulle ju generera

-> 31/1 2023 = EBD
-> 31/1 2024 = EBD
-> 31/1 2025 = EBG (inte EBB)

Därav parallellen med soft landing.

Ja
 
Toppen