Senaste nytt

Soft landing för SAS Eurobonus?

090034208

Medlem
Hittade ingen passlig tråd så frågar här. Om man är EBG nu, flyger under sin period typ 8 flyg och säga 12000 poäng. Åker man ned raka vägen till EBB då, eller har man softlanding till EBS? ( Vet att EBD-EBG har softlanding)

Du bör få soft landing till EBS, så blev det i alla fall för mig när jag tappade guldstatusen förra året, tur att jag han med att matcha till mig ett guld hos Thai innan.....

Tack för infon. Men hur många legs/nivåpoäng hade du? Om du hade 10 legs eller 20000 nivåpoäng så fick du silver oavsett.

Hittade ingen passlig tråd så frågar här. Om man är EBG nu, flyger under sin period typ 8 flyg och säga 12000 poäng. Åker man ned raka vägen till EBB då, eller har man softlanding till EBS? ( Vet att EBD-EBG har softlanding)
Man har soft-landing från EBG till EBS.

Jag brukar ge bort EBG till sambon, och när hans status har gått ut nu i slutet av april har han gått ner till EBS (och inte EBB).
Han har varken haft 10 legs eller 20000 nivåpoäng.

Tack för infon. Men hur många legs/nivåpoäng hade du? Om du hade 10 legs eller 20000 nivåpoäng så fick du silver oavsett.
Jag tror nog jag hade 20000 nivåpoäng, så det hade nog varit silver ändå, men silver är ju inget direkt att sträva efter...
Men man skall nog få soft landing ändå, vds även om man inte har flugit en meter och har guld så tror jag man landar på silver.

Jag tror nog jag hade 20000 nivåpoäng, så det hade nog varit silver ändå, men silver är ju inget direkt att sträva efter...
Men man skall nog få soft landing ändå, vds även om man inte har flugit en meter och har guld så tror jag man landar på silver.
Värdet på silver har ju det stora positiva i bytet till SkyTeam: gratis väska (numera även på SAS light), prio boarding, business incheckning över alliansen, förval av sittplatser på allianspartners.

Jag vet inte om du behöver ha haft någon aktivitet på kontot under senaste året för att få soft landing, jag har ramlat ner från guld till basic hos andra progrma när jag gjort statusmatchning och sedan har det av olika anledningar inte blivit någon aktivitet.

Toppen