SeaPlanePilot
Medlem
Tack för intressant rapport och fina bilder!
Hoppas det går bättre i år med uv-fotograferingen
Hoppas det går bättre i år med uv-fotograferingen
Tack för intressant rapport och fina bilder!
Hoppas det går bättre i år med uv-fotograferingen![]()
Ok jag ska jag ska men internet på båten är begränsat så den stora ansamlingen bilder får vänta tills jag är tillbaka på land igen.
Men vad händer då?
Flög ett litet propellerplan från Bali till Bina (BMU) för nördarATR-nånting var märket på kärran, bilder på nödutgångsinstruktionen kommer!
Mr Sofia möter mig på flygplatsen, stackarn har fått vänta 2 timmar pga försenat flyg.
Som enda "bulle" dvs utlänning, på planet blir jag givetvis utstirrad av alla och lyckas dessutom bjuda alla vid det 5 meter långa bagagebandet på ett skratt när jag helt missar en liten man och med hjälp av bysten nästan knockar honom. Inte mitt fel att han var en halvmeter kortare än jag!!!
Hur som helst, skönt att vara tillbaka på fantastiska the Waow och möta gamla och nya besättningsmedlemmar och bara vara.
Lyxig hytt, mannen i mitt lov och en vulkan med utbrott, vad mer kan en flicka önska sig? Vulkanen Gunung API Sangeang hade ett så kraftigt utbrott för några veckor sedan att hon påverkade flygtrafiken i Australien minsann, och omnämndes i Aftonbladet
Nu ringer klockan för middag, to be continued!
Ska strax gå ut och kolla på lavaströmmen igen
Det var inte jag som valde just Bima utan båtens itinierary är Bima till Labuan Bajo. Ska man göra vulkanön Sangeang, Pulau Banta och Gili Lawa Laut är det bättre att utgå från Bima eftersom man då tar dom på vägen, så att säga.Intressant att du väljer Bima som flygplats istället för Labuanbajo (på Flores sidan), är det pga liveaboardbåten eller något annat?
(Lite nyfiken då jag alltid valt Labuanbajo som flygplats när jag dykt runt Komodo)