Senaste nytt

Snart kommer SAS nya långlinjer - vilka destinationer blir det?

Begriper (fortfarande) inte varför SAS lade ner den helt briljanta linjen CPH-Seattle. En av få där SAS sträckning var det helt naturliga valet för stora delar av centraleuropa.

Borde finnas sannolikhet i att få lönsamhet på den.

Begriper (fortfarande) inte varför SAS lade ner den helt briljanta linjen CPH-Seattle. En av få där SAS sträckning var det helt naturliga valet för stora delar av centraleuropa.

Borde finnas sannolikhet i att få lönsamhet på den.

Bara för att Bratislava-Seattle passerar över Köpenhamn behöver det inte vara ett naturligt stopp på vägen. Är inte någon större omväg att åka via LHR, AMS, FRA, MUC eller WAW t ex.
Om man dessutom slipper strejkande danskar så är det ju rejäl win att åka KLM via AMS.

SmartSelect_20190808-225756_Chrome.jpg

SAS har ju tidigare sagt att man inte ska flyga söder om ekvatorn. Det utesluter ju både Sydafrika och stora delar av Sydamerika. Har någon hört att man har ändrat sig på den punkten?

Nej, det har inte ändrats. I alla fall är det inte något man har kommunicerat offentligt, och det har inte ändrats vågar jag påstå.
Jag kan nog ta gift på att vi inte får se linjer i Sydamerika och Afrika. Vilket jag också hoppas att vi inte får göra, finns inget för SK att göra i dessa regioner.

Toppen