Senaste nytt

Snart kommer SAS nya långlinjer - vilka destinationer blir det?

Verkar inte vara bestämt hur man ska nyttja de nya A350. Tänk även på att A340 som man nyttjar nu planerats att fasas ut. Det är 8 A350 på order och 8 A340 i flottan. Men har hört både att man tänkt byta 340 -> 350 rakt av men även att man kunde tänka sig behålla ett fåtal A340 för att kunna öppna någon/några nya linjer. Inget verkar vara helt beslutat än.
Det beror på bränslepriset när SAS börjar att ta emot Airbus A350.
Om det är låga bränslepriser, skulle de kanske behålla Airbus A340.

Behöver inte bli fler destinationer. Kan likväl bli ökad frekvens på befintliga. Är ett otyg för affärsresenärer om det inte finns avgångar varje dag.

Tror mer på nya destinationer än fler avgångar. Det baserar jag på att fler destinationer nog har större möjlighet att generera mer resenärer. Men vist hade det varit trevligt med fler avgångar.

Enligt en (kort) artikel i dagens tryckta Svenska Dagbladet hävdas det att SAS framtid är fritidsflyget och att det på grund av ny teknik är allt svårare att locka till sig affärsresenärer. Så baserat på det lär nog fler destinationer ligga före fler avgångar tro jag också.

Enligt en (kort) artikel i dagens tryckta Svenska Dagbladet hävdas det att SAS framtid är fritidsflyget och att det på grund av ny teknik är allt svårare att locka till sig affärsresenärer. Så baserat på det lär nog fler destinationer ligga före fler avgångar tro jag också.

Jag kanske har fel men är typ inte Norweigans största kundbas fritidsflyg? så vist är det en attraktiv marknad.

Jag kom och tänka på att SAS 3-åriga kontrakt med PrivateAir (Flygande bränsletanken) går väl ut i aug/sep nästa år.
SAS borde väl snart komma med ett beslut vad de tänker göra med linjen CPH-BOS?

Toppen