Senaste nytt

Snart kommer SAS nya långlinjer - vilka destinationer blir det?

Min önskan hade varit en direkt flight från Köpenhamn till Manila. Dock tror jag det blir svårt att få ihop ekonomin även om det är var ca :35.000 pax som reste till MNL från CPH förra året.
För något år sedan läste jag i en Filippinsk tidning att Finnair tittade på att starta resor dit. Man hade gått så långt att man sökt om slotttider.
Dock var det inte på MNL som man sökt utan på Clark vilket man var lite frågande i tidningen.
 
Min önskan hade varit en direkt flight från Köpenhamn till Manila. Dock tror jag det blir svårt att få ihop ekonomin även om det är var ca :35.000 pax som reste till MNL från CPH förra året.
För något år sedan läste jag i en Filippinsk tidning att Finnair tittade på att starta resor dit. Man hade gått så långt att man sökt om slotttider.
Dock var det inte på MNL som man sökt utan på Clark vilket man var lite frågande i tidningen.
Manila skulle nog vara svårt, även om jag skulle uppskatta en sådan linje riktigt mycket. Kanske man kunde slinga Manila med en närmare destination med ett plan och köra 3 dagar per vecka....
 
Min önskan hade varit en direkt flight från Köpenhamn till Manila. Dock tror jag det blir svårt att få ihop ekonomin även om det är var ca :35.000 pax som reste till MNL från CPH förra året.
För något år sedan läste jag i en Filippinsk tidning att Finnair tittade på att starta resor dit. Man hade gått så långt att man sökt om slotttider.
Dock var det inte på MNL som man sökt utan på Clark vilket man var lite frågande i tidningen.
Manila skulle nog vara svårt, även om jag skulle uppskatta en sådan linje riktigt mycket. Kanske man kunde slinga Manila med en närmare destination med ett plan och köra 3 dagar per vecka....
Om jag inte minns fel, Filippinska staten debiterade ganska saftig skatt för landnings-/startslott beroende på flygavståndet.
Det var därför några europeiska flygbolag flög via någon annan stad (Lufthansa via Guangzhou, KLM via Taipei) istället för att flyga direkt (KLM gjorde det fram till 2012 och la ner linjen när Filippinska staten höjde skatten).
 
Om jag inte minns fel, Filippinska staten debiterade ganska saftig skatt för landnings-/startslott beroende på flygavståndet.
Det var därför några europeiska flygbolag flög via någon annan stad (Lufthansa via Guangzhou, KLM via Taipei) istället för att flyga direkt (KLM gjorde det fram till 2012 och la ner linjen när Filippinska staten höjde skatten).
Ja, just det och nu är det bara Philippine Airlines som flyger direkt till Europa (LHR.
Har genom åren flugit direkt från Europa med Lufthansa, Air France och KLM till Manila.
 
Enligt denna artikel på CHECK-IN.dk kan SAS att eventuellt att förlänga avtalet på Privat Air 737-700 för att starta upp linjer där 330/340 är förstora att flygas med. Finns förnärvarande inga planer på att gå upp i storlek på maskinen till Boston.
 
Toppen