Jag hade en liten stund över och kunde inte låta bli att fila lite på vad som skulle kunna åstadkommas med befintliga resurser, destinationer och avg/ank tider. Jag blandade enbart in A340 i leken. Då kan man, genom att korta ner stilleståndstiden för de maskiner som idag vilar på tisdagar (viss vila kvarstår dock), flyga 7 dagar i veckan till Delhi. LN-RKP måste (tyvärr?) schemaläggas på 4 turer i veckan för att klara av några överlapp då vissa A340-destinationer är längre än 24 timmar t/r. Om man inte klarar av att iordninställa maskinen på 45 minuter till nästa flight förstås, vilket jag inte tror på. Därav måste LN-RKP avlasta. I praktiken så kommer man dock ändå att ha en maskin i reserv varje dygn. Tidtabellen kan man självklart diskutera men utifrån de 20 minuter jag använde för att skissa på detta så blev det ändå ganska bra. Sedan får man ju se vilka tider man ev. skulle få tilldelade sig. Det kan ju så klart vända allt upp och ner.
CPH-DEL Avg 19:00 Ank 08:30
DEL-CPH Avg 10:30 Ank 16:30
Tehran, Jeddah eller andra destinationer som ligger max 9 timmar bort skulle självklart kunna ersätta DEL om man hellre vill det.
Tyvärr så funkar det nog inte att få in Seoul mer än 2 dagar i veckan med bibehållna resurser, destinationer och avg/ank tider. (baserat på 20 minuters tankeverksamhet.

)
Om man avstår från att överhuvudtaget ha någon reservkapacitet eller vila på maskinerna så kan man självklart klämma in andra destinationer på längre avstånd, typ Seoul.