Senaste nytt

Snart kommer SAS nya långlinjer - vilka destinationer blir det?

... och dessutom skapar möjligheter för underhåll, reservdelar, utbildning osv. Sedan kommer man behöva ha crew med olika typbehörigheter absolut, men så pass många A350 har man inte att man inte skulle kunna ha lika många 787/777X i en expansiv plan.
Ja, eller så skickar man alla A350 till fransmännen som klarar att fylla dem och ersätter med några 787 som man flyger till Asien och behåller A330 på USA och kör dem tills de är slut.

Då blir man också av med några dyra Airbuspiloter och kan ersätta med juniora Boeingdito.
 
Spekulationer finns om att SAS huvudkontor i Stockholm ska flytta till Köpenhamn. Men Anko van der Werff säger att det inte är det som nyheten handlar om.
”Det har ingenting med det att göra. Det är ju bara en skylt på en byggnad, det här är mycket större.”

I december uttalade ägarkoncernchefen Benjamin Smith i danska tidningen Finans att Köpenhamn på sikt ska bli en knutpunkt för transfertrafik i nätverket. Flygplatserna i Paris och Amsterdam har nått sitt kapacitetstak.
 
Spekulationer finns om att SAS huvudkontor i Stockholm ska flytta till Köpenhamn. Men Anko van der Werff säger att det inte är det som nyheten handlar om.
”Det har ingenting med det att göra. Det är ju bara en skylt på en byggnad, det här är mycket större.”

I december uttalade ägarkoncernchefen Benjamin Smith i danska tidningen Finans att Köpenhamn på sikt ska bli en knutpunkt för transfertrafik i nätverket. Flygplatserna i Paris och Amsterdam har nått sitt kapacitetstak.
Jag misstänker att PKn på tisdag handlar om de 15-20st A330/350 som SAS tänker köpa in och en långlinje satsning.
(Det var därför jag postade infon i denna tråd)

Edit: Taget från artikeln
1782495540605.png
 
Last edited:
Toppen