Senaste nytt

Snart kommer SAS nya långlinjer - vilka destinationer blir det?

Vad menar du med att linjen är orimlig för jag tror att den priskänslige resenären skulle nog ha nappat på att mellanlanda i Köpenhamn på väg till och från USA/Kanada om det innebär att man sparar en del pengar på biljetten. Air France, KLM, British Airways, Lufthansa mm. gör på liknande sätt från DXB så varför skulle inte SAS kunna göra det? Flygbolag kan ju nämligen ta ut ett högre premium-pris för att det är ett nonstop-flyg.

Om du är priskänslig finns det flera andra bolag som också flyger. Jag har inga siffror på rak arm, men jag skulle nog våga påstå att de som flyger med AF, KLM och de andra bolagen inte i första hand har Nordamerika som destination heller. Dessutom flyger AF, KLM, Swiss (vet inte om LH gör det) mfl med widebody med betydligt bättre anslutningar och de har code share-avtal med antingen Etihad eller Emirates vilket erbjuder anslutningar ut i världen från Dubai eller Abu Dhabi.

SAS flyger ju inte ens till samma flygplats som de andra vilket också talar för att man inte har något särskilt intresse av att locka till sig transferpax eller nya samarbeten.

Positiv till alla linjerna och noterar att de verkar börja säsongen till Dubai tidigare än Norwegian så de får med höstlovet. Med dagliga avgångar borde det inte vara så utmanande att få tag på bonusplatser kan man tycka, MEN att åka med A320 känns inte superlockande (speciellt inte på nattflyg).... Som sagt var, A321 hade varit perfekt för rutten.

Positiv till alla linjerna och noterar att de verkar börja säsongen till Dubai tidigare än Norwegian så de får med höstlovet. Med dagliga avgångar borde det inte vara så utmanande att få tag på bonusplatser kan man tycka, MEN att åka med A320 känns inte superlockande (speciellt inte på nattflyg).... Som sagt var, A321 hade varit perfekt för rutten.
Ja, de kan väl beställa 3-6st till för att ha till USA under lågsäsong, till Dubai och till Kanarieöarna.

Köpenhamn till Dubai i en a320. Nej tack. Jag var taggad i tron om att det var a350, a330 eller åtminstone a321 long range. För mig kan de lika gärna lägga ned linjen igen, då alla kommer föredra bekväma flygplan på en så lång linje...

Kan de släppa någon till långlinje från ARN hade varit trevligt med.

Köpenhamn till Dubai i en a320. Nej tack. Jag var taggad i tron om att det var a350, a330 eller åtminstone a321 long range. För mig kan de lika gärna lägga ned linjen igen, då alla kommer föredra bekväma flygplan på en så lång linje...

Kan de släppa någon till långlinje från ARN hade varit trevligt med.

Som sagt, det är troligt att någon researrangör redan har köpt platserna.

Långlinje från ARN är inte aktuellt, inte med widebody iaf förutom det som de redan kör. Det är uttalat från tidigare att långflyg utgår från Köpenhamn.

Som sagt, det är troligt att någon researrangör redan har köpt platserna.

Långlinje från ARN är inte aktuellt, inte med widebody iaf förutom det som de redan kör. Det är uttalat från tidigare att långflyg utgår från Köpenhamn.
Skulle gissa att någon/några resebolag har köpt en stor del av platserna, men inte alla.
Lär laddas på senare än 1h efter att de releasar en ny linje, brukar alltid ta någon dag tills de laddat allt rätt i systemet

Haha snacka om att jag hade totalt fel i mina gissningar.

Verkligen turist tunga linjer. Men det stämmer ju med att turistresor ökar betydligt mer än affärsresor.

Ser fram emot klagomålen på att för få bonusplstser släpps på linjerna under loven :)

Toppen