Senaste nytt

Snart kommer SAS nya långlinjer - vilka destinationer blir det?

Framgår det någonstans när biljetterna kommer släppas till försäljning? Tveksam att ”fully booked” stämmer…
6018f9d75044303a41e266477a044d73.png

107d5ea6485367e4dfe74f397638e639.png

Noterar också att man flyger till DWC, inte till DXB. Känns lite lagom lågbudget. De kan ju knyta an till sin enda andra allianskollega som flyger därifrån när de väl blir insläppta i värmen igen.

Och de trafikerar med A320. Finns inte en chans att jag skulle åka den linjen ens om jag fick betalt.

Jag hann jubla när jag såg Dubai i rubriken. Sen avlöste mardrömsbeskeden varandra i texten. DWC -> Redeye från CPH -> A320 :(

Nä, det blir sjukt nog fortsatt Norwegian för mig. Har faktiskt svårt att se vem som skulle välja SAS framför konkurrenterna på revenue - dom lyckas i varje fall inte locka den här SAS lojalisten. På poäng kanske om dom skulle prissätta den som Kanarieöarna.

Jag hade gissat på Dubai men med A321.
Åkte själv med Eurowings till DXB och A320 med ordinarie säten och blockat mitt stol, numera har man på vissa linjer installerat 4 nya stolar mera likt långlinjernas business stolar.
AY får hårdare konkurrens på Thailand.

DWC upplevde jag ganska ok när jag åkte med Norwegian förra året. Längre från gamla Dubai men närmare Abu Dhabi och Marina området mfl. Var i princip ingen annan trafik på tiderna vi åkte så noll kö någonstans.

Red-eye på A320 kräver dubbla extra säte, som LH kallar sleepers row…

Jag undrar verkligen vad målgruppen är om inte de har såld kapacitet till charter.

Jag hann jubla när jag såg Dubai i rubriken. Sen avlöste mardrömsbeskeden varandra i texten. DWC -> Redeye från CPH -> A320 :(

Nä, det blir sjukt nog fortsatt Norwegian för mig. Har faktiskt svårt att se vem som skulle välja SAS framför konkurrenterna på revenue - dom lyckas i varje fall inte locka den här SAS lojalisten. På poäng kanske om dom skulle prissätta den som Kanarieöarna.

Nej, det finns verkligen ingen anledning med de tiderna. Fördelen är dagtidsflyg tillbaka. Det är

Jag undrar verkligen vad målgruppen är om inte de har såld kapacitet till charter.

Klart de gjort. Norwegian har ju haft seasonal där tidigare, vet inte om de kommer ha det framöver. När jag kollar nu slutar de flyga i april och kommer inte tillbaka förrän i december igen och då verkar det bara vara enstaka flyg. Så det är nog så att SAS fått något kontrakt som Norwegian tidigare haft på den rutten.

Blir intressant att se hur awards till Dubai prissätts.
Det är ju helt klart utanför Europa, men samtidigt relativt kort i jämförelse med deras ”riktiga” longhauls och jag såg att det även ska trafikeras med A320neo. I distans/tid är det väl hyfsat jämförbart med Kanarieöarna?

Blir som Beirut/Agadir

Toppen