palmen
Moderator
Nej, de flyger inte på SLC och DTW heller. Om Cincinatti är en hub eller ej låter jag vara osagt.Enda Delta-hub som SAS inte trafikerar nu är MSP?
Nej, de flyger inte på SLC och DTW heller. Om Cincinatti är en hub eller ej låter jag vara osagt.Enda Delta-hub som SAS inte trafikerar nu är MSP?
Är det möjligtvis Virgin som ska avyttra gamla maskiner? Med tillhörande coffin class. Optimala hade ju varit om de kunde få tillbaka SE-RSA och SE-RSB men det är önsketänkande.En liten fågel "kvittrade" i mitt öra att 5st A330 är på g för lån till SAS från ett annat Sky Team bolag.
@Tobbe.O Har du mer info om detta?
På SAS eventet i November så sa väl Anko att dom ville ändra AR-EWR till JFK men det kommer inte hända på ett bra tag pga av att det inte finns några lediga slottider.... eller kommer jag ihåg fel?
Det man sa var att flytta majoriteten till JFK, men att även behålla EWR då frakten skiljer sig väldigt mycket, samt att resenärerna har lite olika demografi.Det var nog så det sades, att man vill gå över från EWR till JFK när det är möjligt.
Plötsligt händer det?
Är väl KLM med tanke på restriktioner på AMS och att de får nya A350:Är det möjligtvis Virgin som ska avyttra gamla maskiner? Med tillhörande coffin class. Optimala hade ju varit om de kunde få tillbaka SE-RSA och SE-RSB men det är önsketänkande.
Hur gamla är dessa plan? A330-200/300 alltså.Är väl KLM med tanke på restriktioner på AMS och att de får nya A350:
KLM expects to begin deploying the Airbus A350 on intercontinental flights from 2026, replacing its Boeing 777-200ERs, Airbus A330-200s and Airbus A330-300s.
![]()
KLM to invest in cleaner, quieter and more fuel-efficient long-haul aircraft with an order of new Airbus A350s
KLM plans to renew its older generation long-haul fleet with Airbus A350 family aircraft in the coming years. The Airbus A350 is acknowledged as the most fuel efficient and silent aircraft of its generation. These new wide-body aircraft have substantial benefits in terms of reducing CO2...news.klm.com
Hur gamla är dessa plan? A330-200/300 alltså.
Att SAS skulle börja flyga boeing ser jag som uteslutet. Enorm kostnad att ha piloter för två olika typer med så liten flotta. Lär inte vara aktuellt med annat än 330/350 då det är där piloterna har type rating och crew är utbildade på.Hur gamla är dessa plan? A330-200/300 alltså.
Jag skulle misstänka att man vill undvika att återinföra Boeing-plan mest för att hålla det enkelt för service/mekanikerna, men jag kanske har en förenklad syn på saken? Är ju ändå många bolag som flyger 3-4+ tillverkares plan...
Ah juste... piloterna och crew ocksåAtt SAS skulle börja flyga boeing ser jag som uteslutet. Enorm kostnad att ha piloter för två olika typer med så liten flotta. Lär inte vara aktuellt med annat än 330/350 då det är där piloterna har type rating och crew är utbildade på.