Senaste nytt

Snart kommer SAS nya långlinjer - vilka destinationer blir det?

Jag skulle tro att det kommer nya långlinjer när leveranserna av A350 kommer igång, om nu inte någon av de befintliga stängs eller minskar i frekvens, då skulle det väl kunna komma någon ny före. Jag hoppas verkligen att Hong Kong och Los Angeles från Stockholm blir succeer som San Francisco blivit från Köpenhamn, samt att Miami blir lyckosam...
 
ICN har ca 960 pax per dag från CPH om SAS lyckas fylla en 330E så skulle man få en markandsandel på ca 27 % känns väl inte svår uppnåeligt.
Jag har inte en aning om hur fördelningen ser ut under året med resande till/från Seoul.
Slår man ihop JNB och CPT så har dessa två destinationer knappt 50.000 pax tillsammans, tror att dessa är mera "turister" än vad ICN är.
 
ICN har ca 960 pax per dag från CPH om SAS lyckas fylla en 330E så skulle man få en markandsandel på ca 27 % känns väl inte svår uppnåeligt.
Jag har inte en aning om hur fördelningen ser ut under året med resande till/från Seoul.
Slår man ihop JNB och CPT så har dessa två destinationer knappt 50.000 pax tillsammans, tror att dessa är mera "turister" än vad ICN är.
Tror att det blev en nolla för mycket där.:)
 
Jag skulle tro att det kommer nya långlinjer när leveranserna av A350 kommer igång, om nu inte någon av de befintliga stängs eller minskar i frekvens, då skulle det väl kunna komma någon ny före. Jag hoppas verkligen att Hong Kong och Los Angeles från Stockholm blir succeer som San Francisco blivit från Köpenhamn, samt att Miami blir lyckosam...
Hoppas jag med. Men frågan är om det går att öppna fler långlinjer med de talen som visas i listan. Tveksamt.
 
Toppen