Senaste nytt

Snabbaste vägen till Guld/Platinum Le Club Accor

Jag är också guldmedlem efter att ha misslyckats återkvalificera till platina förra året. Upptäckte att även jag har kompenserats. Saknar nu bara 1230 poäng för att nå platinum på nytt. Om resandet kommer igång efter sommaren så ska det inte vara några problem att klara av det. :)
 
Jag har 116 poäng kvar till platinum vilket hade känts surt att missa på, fick detta positiva meddelande i veckan.

However, I can confirm that since you are a Gold member, on 18 May 2020, Accor extended the expiry date of your Status points and nights, which, unlike other years, will not be reset on 30 December 2020.

You will therefore have the opportunity to make new stays by the end of 2021 and to add to your points the 116 that you are missing in order to upgrade to Platinum status.
 
Jag har försökt "alla" vägar shoppen ger inte statuspoäng tyvärr, att boka hotell och betala utan att bo gick inte, har även försökt att köpa poäng av Accor centralt. Som det blev nu är perfekt - platinum även 2022 :)
 

Lasse Kongo

Medlem
Funderar på att bli medlem i Accor. Såg man blev guldmedlem om man ägde aktier. Vad jag förstår behöver man äga 50st aktier som blir ca 15k, men det gäller bara första året, har jag fattat det rätt? Är guldmedlem något värt?
 
Last edited:
Funderar på att bli medlem i accor. Såg man blev guldmedlem om man ägde aktier. Vad jag förstår behöver man äga 50st aktier som blir ca 15k, har jag fattat det rätt? Är guldmedlem något värt?
Enklare att bara bo 15 nätter under 2021.

Nej status på Accor inte värt så mycket som hos tex Hilton, där du alltid får fri frukost osv. När du bor på Ibis ger det knappt nått, medans på ett Pullman eller liknande kan det ge uppgradering och lounge access. Undvik Mercure och Novotel generellt.

Jag tycker man ska bo på Accor bara om priset är rätt och för att samla rena poäng, och se resten som ren bonus.
 

Lasse Kongo

Medlem
Enklare att bara bo 15 nätter under 2021.

Nej status på Accor inte värt så mycket som hos tex Hilton, där du alltid får fri frukost osv. När du bor på Ibis ger det knappt nått, medans på ett Pullman eller liknande kan det ge uppgradering och lounge access. Undvik Mercure och Novotel generellt.

Jag tycker man ska bo på Accor bara om priset är rätt och för att samla rena poäng, och se resten som ren bonus.
Na lättast är väl att köpa aktier men fattar vad du menar :)
Hilton har inga förmåner som aktieägare el?
 
Funderar på att bli medlem i Accor. Såg man blev guldmedlem om man ägde aktier. Vad jag förstår behöver man äga 50st aktier som blir ca 15k, men det gäller bara första året, har jag fattat det rätt? Är guldmedlem något värt?

Som guldmedlem får man normalt sett en gratis drink i baren, oftast en mindre uppgradering om man bor på de lite bättre hotellen (Sofitel, Pullman etc), egen incheckningskö vilket oftast inte spelar någon roll förutom när man anländer precis samtidigt som någon stor grupp. I min erfarenhet har det varit ganska frikostigt med tidig/sen in/utcheckning, men det beror naturligtvis på beläggning. Sen tjänar man 50% extra poäng på spenden.

Eftersom det inte kostar något (förutom lite arbete) att bli guldmedlem genom aktieköp, förutsatt att man inte förväntar sig att aktierna faller i värde mer än alternativa investeringar under tiden man har dem, så kan det definitivt vara värt det. Om man sen ser till att bo 15 nätter under 2021 så har man kvar statusen även 2022.
 
Enklare att bara bo 15 nätter under 2021.

Nej status på Accor inte värt så mycket som hos tex Hilton, där du alltid får fri frukost osv. När du bor på Ibis ger det knappt nått, medans på ett Pullman eller liknande kan det ge uppgradering och lounge access. Undvik Mercure och Novotel generellt.

Jag tycker man ska bo på Accor bara om priset är rätt och för att samla rena poäng, och se resten som ren bonus.

Jag tänkte balansera med min input. :)

Jag vill påstå att det är stor skillnad mellan Asien och Europa. I Asien får jag nästan alltid lounge tillgång, uppgradering, välkomstdrink och ok välkomstgåva. I Europa i princip bara välkomstdrinken (som även glöms bort ibland) och i 50% av fallen även en gåva.

Att undvika Novotel tycker jag inte behövs, åtminstone inte i Asien. Mercure däremot håller ojämn kvalitet både i Europa och Asien så det vill man kanske undvika.
 
Jag tänkte balansera med min input. :)

Jag vill påstå att det är stor skillnad mellan Asien och Europa. I Asien får jag nästan alltid lounge tillgång, uppgradering, välkomstdrink och ok välkomstgåva. I Europa i princip bara välkomstdrinken (som även glöms bort ibland) och i 50% av fallen även en gåva.

Att undvika Novotel tycker jag inte behövs, åtminstone inte i Asien. Mercure däremot håller ojämn kvalitet både i Europa och Asien så det vill man kanske undvika.
Du har rätt. Ironin att Accor är sämst i Frankrike, deras hemland. Bästa hotellupplevelsen nånsin hade jag på Pullman Saigon! Ojoj vilken skillnad mot Europa.
 
Toppen