Senaste nytt

Snabb fråga om checkin-tid på Newark

Tjenare,

Jag försöker en snabb fråga här. Vårt flyg går vid 23:30 från Newark idag. Det senaste med tre siffrig avgång (ej codeshare) innan är Köpenhamn 17:35. Det är många codeshare mellan men frågan är om SAS disken är öppen mellan… När jag åkte från LA i januari fick jag vänta lite då desk inte öppnade förrän 3 timmar innan avgång.
Om vi kommer ut mellan, får vi då vänta på att checka in och gå vidare till lounge eller finns det möjligheter? Alternativt om vi är där tidigt (i så fall hur tidigt?) och lämnar väskorna redan innan de stänger för Köpenhamns-flighten?

Planen hade varit att komma ut vid drygt 18-tiden och tagit lite mat i Polaris-loungen och softa lite. Men nu blev jag ju osäker... Tacksam för snabba svar :=)
 
Kan inte svara på om disken är öppen, men undrar själv över detta så jag har letat lite info.
SAS har en flygning EWR-OSL kl 18:50 idag också, och enligt https://www.sas.se/reseinfo/incheckning-ombordstigning/tider-for-incheckning-ombordstigning/ så stänger bagageavlämning 60 min före för Business/Plus och 90 min före i GO.

Så enligt den infon så borde bagageavlämning vara stängt mellan 17:50 till 20:30.

EDIT: Tog uppgiften 3h från ditt inlägg, men kan inte hitta nån tydlig info om det på hemsidan. Det enda som står är "Vi rekommenderar att du checkar in minst tre timmar före avgång", men inget om bagageinlämning.
 
Last edited:
Om vi kommer ut mellan, får vi då vänta på att checka in och gå vidare till lounge eller finns det möjligheter? Alternativt om vi är där tidigt (i så fall hur tidigt?) och lämnar väskorna redan innan de stänger för Köpenhamns-flighten?
Du får gärna berätta hur det gick. Ska ta det flyget själv om ett litet tag så är tacksam för tips!
 
Sorry! Blev lite tight med tid, hem och packa om och sen midsommar, så jag missade att svara. Jag frågade i incheckningen angående detta och enligt han som stod där då så stänger de inte disken mellan flygningarna utan har öppet från första till sista flygningen varje dag.

Det med 3 timmar jag tog upp var för att jag åkte från LAX i januari och då hade jag en mellanlandning med typ 4,5 timmar (oika bokningar) och då öppnades inte incheckningen förrän 3 timmar innan.
 
En annan sak jag kom på att jag måste tipsa/berätta. Om du åker business har du tillgång till Polaris-loungen i Terminal C (som är väldigt bra med bra bar, buffé, al-a-carte servering osv). SAS har inchecking på Terminal B och enligt det jag googlat mig till så skulle det finnas shuttle mellan B och C. Väl igenom säkerhetskontrollen och efter lite letande fick vi reda på att det inte går shuttle mellan B och C. Då vi hade en hel del tid så valde vi att gå ut, ta airtrain till C och igenom säkerhet igen. Väl vid desken i Polaris fick vi reda på att en shuttle går precis bredvid loungen tillbaka till B (dock fortfarande ingen från B till C).

Så checka in i Terminal B, ta Airtrain tillbaka och igenom den säkerhetskontrollen för smidig access till Polaris.
 

fcx

Medlem
En annan sak jag kom på att jag måste tipsa/berätta. Om du åker business har du tillgång till Polaris-loungen i Terminal C (som är väldigt bra med bra bar, buffé, al-a-carte servering osv). SAS har inchecking på Terminal B och enligt det jag googlat mig till så skulle det finnas shuttle mellan B och C. Väl igenom säkerhetskontrollen och efter lite letande fick vi reda på att det inte går shuttle mellan B och C. Då vi hade en hel del tid så valde vi att gå ut, ta airtrain till C och igenom säkerhet igen. Väl vid desken i Polaris fick vi reda på att en shuttle går precis bredvid loungen tillbaka till B (dock fortfarande ingen från B till C).

Så checka in i Terminal B, ta Airtrain tillbaka och igenom den säkerhetskontrollen för smidig access till Polaris.
Korrekt. Men ibland blir det diskussion med security i C för att bli insläppt i "fel" terminal.
 

EBG97

Ny medlem
En annan sak jag kom på att jag måste tipsa/berätta. Om du åker business har du tillgång till Polaris-loungen i Terminal C (som är väldigt bra med bra bar, buffé, al-a-carte servering osv). SAS har inchecking på Terminal B och enligt det jag googlat mig till så skulle det finnas shuttle mellan B och C. Väl igenom säkerhetskontrollen och efter lite letande fick vi reda på att det inte går shuttle mellan B och C. Då vi hade en hel del tid så valde vi att gå ut, ta airtrain till C och igenom säkerhet igen. Väl vid desken i Polaris fick vi reda på att en shuttle går precis bredvid loungen tillbaka till B (dock fortfarande ingen från B till C).

Så checka in i Terminal B, ta Airtrain tillbaka och igenom den säkerhetskontrollen för smidig access till Polaris.
Hej! Vilken tid kom du till incheckningsdisken?
 
Toppen