Senaste nytt

Snökaos i Sthlm idag 9 november

Jag såg en bil imorse som måste ha haft sommardäck fortfarande. Det var den enda på hela dagen som haft så mycket problem med att ta sig fram. Galet att ens ge sig ut i så fall.

Jag instämmer i pensionärslivet. Själv förbereder hustrun och jag dagen med en utflykt runt Fort Lauderdale. Här är det bara 27 grader men känns väldigt behagligt. Får bli lite pool på em fram till gratisdrinkarna kommer fram på hotellet Embassy Suites kl 17.30. Vaknade upp med att en ny prisident hade valts i landet mot alla odds. Folk verkar i varje fall inte bry sig så mycket om det där jag är. Politiker står inte högt i kurs i USA.

Då blir det väl att skrapa bilen från snö och is när man kommer tillbaka till Arlanda. Eller så får man stanna till våren, man är ju sin egen.

Jag kan konstatera att Stockholmarna inte kan köra bil om det kommer mer än en centimeter snö. Får nästan lite UK vibbar:)
Hehehe, here we go again... :)
Det kan inte norrlänningnar heller, så fort det är kramsnö eller blötsnö som faller. Senast det hände var väl i Kiruna för två år sedan, och då slant de hit och dit i grupp, typ 13 på dussinet... Var stort på nyheterna då :) Och då är väl biltätheten i i övre norrland typ 2 bilar per km^2

Hehehe, here we go again... :)
Det kan inte norrlänningnar heller, så fort det är kramsnö eller blötsnö som faller. Senast det hände var väl i Kiruna för två år sedan, och då slant de hit och dit i grupp, typ 13 på dussinet... Var stort på nyheterna då :) Och då är väl biltätheten i i övre norrland typ 2 bilar per km^2

Visst är det så att biltätheten är mycket lägre i Norrland, sen är trafiktempot aningen lugnare också, men vi kan väl i alla fall få ha kvar att vi är bättre på att köra bil i snö, snart finns inget annat kvar i Norrland :p

• Gilla
Reactions: LMR
Det är en mediegrej det där, här i Stockholm är det ofta enorma köer, året runt.
Sitta 1 timme extra i bilkö är inte ovanligt precis.
Av någon anledning blir det intressant, och hamnar i tidningen, först när det är snö.

Jag har varit mitt i det hela. Brukar tycka folk gnäller på plogningen men idag har det inte funkat. Jag har gått överallt och det har fungerat ok men hem från jobbet hade det börjat töa så de oplogade och osandade trottoarerna var glashala. Det var ett halkande hem. Vet inte hur många glidtacklingar jag fick ihop under dagen.

Kan också konstatera att det är mångas nöje att klaga på Stockholm och snö.

En eloge till tåget idag, ToR Stockholm-Göteborg med totalt tio minuters försening för mig, visst, jag hade lite tur med val av, avgångar, men, flyget som var tanken från början hade orsakat mig åtminstone 5 timmars försening idag ser det ut som!

Toppen