Senaste nytt

Snälltåget - Det här gjorde ni inte bra

HCas

Medlem
Jag skickade in en ansökan om förseningsersättning till Snälltåget tidigare i somras. Fick ingen återkoppling förrän efter fyra veckor, då det kom ett generiskt mail om att alla öppna kundtjänstärenden nu kommer att avslutas så att de "ska kunna fokusera på rätt ärenden". Om man ändå ville att ens ärende skulle hanteras skulle man höra av sig. Efter två påstötningar om att jag ville det, och ytterligare nästan två veckor, har jag inte hört något alls.

Den hittills uteblivna ersättningen handlar inte om några stora summor men det känns mycket oseriöst att avsluta ohanterade ärenden istället för att beta av dem, och att sedan inte ens kunna återkomma med en bekräftelse på att man kommer hantera saken när kunden begär det. Trist, jag gillar Snälltåget annars.

Tyvärr ett bolag som struntar i sina kunder. Många inställda avgångar från Malmö senaste tiden, främst 16-tåget mot Oslo, och då står folk där på stationen utan info och ingen vet vad dom ska ta vägen. SJ och Skånetrafikens personal kan inte hjälpa till. Snälltågets huvudkontor ligger 200 meter från Malmö C. Kan ingen därifrån gå ner och ta hand om resenärerna? Dåligt.

De skiter i även i icke-kunder, personalen brukar stå och röka vid sidoingången till spår 10 i Malmö där det i princip är olagligt. Har aldrig sett någon från SJ göra det och då har de mångfalt fler avgångar.

Mig veterligen så ersätter SJ för alla förseningar oavsett orsak medan Snälltåget endast för de som de själva orsakat.

Det är ett par år sedan nu men förseningsersättning fungerade bra för mig vid lång försening pga nedfallet träd i Tyskland vid en resa till Österrike. Det var dock lite kaos ombord i matvagnen när tåget var stillastående många timmar och allas mat började ta slut. Men det är ju en annan historia..

Toppen