Senaste nytt

Smarta sätt att tjäna Avios hos Qatar.

Tyvärr så stannade jag hos SAS men nu är suget högre av 2 olika anledningar.

Qatar Airways har ett hett erbjudande nu om Guld.

Samt allt kring *A

Jag kommer satsa på Qatar Samt att mina American express MR poäng kommer till nytt.

Har vi några andra som har hoppat på denna båt?

Uppskattar även annat gött tips.

Tyvärr så stannade jag hos SAS men nu är suget högre av 2 olika anledningar.

Qatar Airways har ett hett erbjudande nu om Guld.

Samt allt kring *A

Jag kommer satsa på Qatar Samt att mina American express MR poäng kommer till nytt.

Har vi några andra som har hoppat på denna båt?

Uppskattar även annat gött tips.

Om du tänker flytta American Express-poäng till Avios är det bättre växlingskurs att flytta dem till British Airways Executive Club först (20:1) och sedan flytta dem till Qatar (1:1) än att flytta dem direkt från American Express till Qatar Airways (27:1).

Har Qatar och BA slagit ihop sina program helt nu? Upptäckte till min förvåning att jag har samma antal Avios hos båda nämligen. Har inga tier/qpoints hos någon av dem så jag vet inte om de också har lagts ihop, men det är kanske mindre troligt. Jag vet i alla fall att jag var tvungen att föra över Avios mellan programmen för något år sedan.

Har Qatar och BA slagit ihop sina program helt nu? Upptäckte till min förvåning att jag har samma antal Avios hos båda nämligen. Har inga tier/qpoints hos någon av dem så jag vet inte om de också har lagts ihop, men det är kanske mindre troligt. Jag vet i alla fall att jag var tvungen att föra över Avios mellan programmen för något år sedan.
Svarar mig själv :) Det är totala saldot BA+Qatar i Qatar-appen jag ser. Överföring mellan programmen krävs fortfarande.

Toppen