Lördag natt. Blir en sen natt/morgon igen! Gam nacken är på väg när jag kommer hem och skall krypa till kojs. Vad hör jag? Samma dunka dunka som natten innan (ca 5% lindrigare kanske). En lätt sur marsec ringer ner till receptionen och vill tala med duty manager.
De lovar att DMG skall ringa inom 5min. Jag väntar 20min och ingen ringer. Vad göra, jo självklart så klär jag på mig och tar hissen ner.
Efter ett snabbt förklarande för receptions personalen så skall DMG komma upp och lyssna själv. Tar hissen upp och stoppar kortet i dörren. VAFALLS dörr jäv*l, lampan blinkar RÖTT och låset går inte upp. Jag blir ju hmmmmm "skogstokig". Hissen ner igen och där står managern. Efter lite snack om att någon har gjort fel vid kodning osv av kort så orkar jag inte mera. Ber honom att koda om kortet och ha min räkning färdig när jag har packat mina väska om 30min.
Eftersom jag enligt information här inne på BC var skeptisk från början till hotellet, så hade jag en fallback plan. Packandet tog inte 30min utan betydligt längre (hade lite gott att lugna ner mig med i kylen). 2 timmar senare åker jag upp till loungen för en espresso och omelett med min väska. Personalen ber mig snällt att stanna kvar och invänta GM efter jag har betalt räkningen. De har fått "order att inte låta mig lämna" innan GM har fått prata med mig. Min stay är prepaid och att någon lämnar av missnöje är väl inte vanligt när de redan har betalat. Jag förklarar att hotellet har min mail så de kan kontakta mig på den och åker ner till lobbyn. Kommer ur hissen och vem står där? Självklart GM med massor av ursäkter och erbjudanden. Listade upp 10 fel för han snabbt plus ett 11e där personal har lämnat brännmärke på en sprillans ny skjorta som var inlämnad på pressning inte strykning. Han förstod att det inte var läge att komma med flera ursäkter utan lovade att kontakta mig för att lösa allt.