Senaste nytt

Slutar SAS flyga direkt till Barcelona?

Det är spännande. Barcelona var under 2017 13:e största utrikesdestination till/från Arlanda med 397 164 passagerare, en ökning med 21,3 % mot 2016. Å andra sidan är konkurrensen tuff från Norwegian och Vueling. I Köpenhamn kör SAS ju endast säsong på Barcelona, där är konkurrensen ännu tuffare då även Primera (utöver Norwegian och Vueling) flyger direkt.

En ännu större förundring varför SAS helt enkelt inte sträcker säsongslinjen något längre då den bevisligen säljer till sista flighten?!

En ännu större förundring varför SAS helt enkelt inte sträcker säsongslinjen något längre då den bevisligen säljer till sista flighten?!
Jag skulle tro att SAS har högre kostnader än Norwegian eller Vueling (och Primera Air om det är från Köpenhamn).
I så fall det kanske inte kan erbjuda konkurrenskraftiga priser till sina kunder därför kan det vara lika bra att låta bli att konkurrera.

Det är ungefär samma resonemang på Skandinavien-Bangkok linjerna, skulle jag tro.

Jag skulle tro att SAS har högre kostnader än Norwegian eller Vueling (och Primera Air om det är från Köpenhamn).
I så fall det kanske inte kan erbjuda konkurrenskraftiga priser till sina kunder därför kan det vara lika bra att låta bli att konkurrera.

Det är ungefär samma resonemang på Skandinavien-Bangkok linjerna, skulle jag tro.

...eller så är det en ny kandidat för SAS nya Irländska eller Spanska dotterbolag...

Stämmer säkert att SAS har högre kostnader, men då kan man ju undra vilka linjer deskulle kunna flyga över huvud taget.

USA är ett intressant exempel, för inte så länge sen flög tre amerikanska bolag till usa, och SAS, från Stockholm. American, Delta o united. SAS är kvar o några amerikanare har slängt in handduken trots lägre kostnader.

Svår bransch är det......

Toppen