Senaste nytt

Slut på transfer security inom EU?

Det är en uppenbar tolkning men jag tror tyvärr inte är vad man tänkt. Jag tror man snarare tänkt sig en name-and-shame av dåliga flygplatser m.a.p. säkerhetskontrollen. Doha och Dubai kommer säkert inte vara på listan vilket gör den till ett skämt. Grekiska ö-flygplatser skulle också behöva vara med.

Jag tror inte heller det på kommer påverka transfer security.

Däremot kanske det påverkar de supersäkra stängda plastpåsarna med taxfree..

Jo, min magkänsla säger väl egentligen samma sak som era analyser, men någonstans innerst inne har man ju en förhoppning om att säkerhetsteatern minskas på...

Vad är egentligen grejen med transfer-säkerhetskontroll? Skulle någon hellre vilja spränga ett plan på väg från exempelvis London än på väg dit? Så man måste, så att säga, hålla sig på första flygningen och sen när man väl är där då kan man göra slag i saken?

Vad är egentligen grejen med transfer-säkerhetskontroll? Skulle någon hellre vilja spränga ett plan på väg från exempelvis London än på väg dit? Så man måste, så att säga, hålla sig på första flygningen och sen när man väl är där då kan man göra slag i saken?
Det är ju inte bara sprängningar som man vill undvika. Och till exempel skulle kanske en kapning av ett SAS plan mellan Frankfurt och Stockholm skapa mer rubriker än en kapning mellan Nigeria och Frankfurt.

Toppen