Senaste nytt

Slippa jetlag weekend i Tokyo?

Hyveln

Medlem
Hej alla vana resenärer. Funderar på att åka på en långweekend med en vän till Tokyo, typ torsdag-måndag. Det är 8 timmars tidsskillnad. Jag funderar på att inte ställa om till lokal tid på resan för att slippa jetlag. Att man alltså sover mellan ca 06-14 lokal tid. Är detta möjligt eller är det något som bara funkar i teorin?

Berätta gärna om era erfarenheter!
 

Thornado

Medlem
Det går ju såklart att göra, men frågan är ju om ni i så fall har någon bra plan för vad ni har tänkt göra varje natt mellan midnatt och 6 på morgonen. Annars så känns det som att ni mest förlorar en hel del "upplevelsetid" på er resa.
 

Abbs

Medlem
Det går inte att undkomma jetlag.
Vill man minimera det så bör man ju skippa alkohol till exempel… :)

Min erfarenhet är dock att dag 1-2 är hanterbart och dag 3 (ev. eftermiddag dag 2) så är det svårt att hålla sig skärpt på möten.
 

Hyveln

Medlem
Det går inte att undkomma jetlag.
Vill man minimera det så bör man ju skippa alkohol till exempel… :)

Min erfarenhet är dock att dag 1-2 är hanterbart och dag 3 (ev. eftermiddag dag 2) så är det svårt att hålla sig skärpt på möten.
Då faller planen som var att festa hela nätterna och sova på dagarna :)
 

Ricci

Medlem
Pre-Corona gjorde jag många långa weekends till BKK (6tim) och SIN(7tim) med med olika start på dagen från CPH/ARN och i business.
Det jag tyckte var bästa för mig var att kunna arbeta en hel dag hemma för att sedan resa ut på kvällen, vilket blir ankomst sen eftermiddag eller kväll. Måttligt med alkohol på resan ner och sedan kanske någon öl drink innan sängen kallar..
Ofta vaknade man rätt utvilad kunde spendera tid vid poolen etc...

Vid hemresan försöker jag alltid få ett dagflyg hem dvs förmiddags/lunchflyg från BKK/SIN så landar man tidigkväll och har någon timme innan man går och lägger sig. Nästa dag vaknar man upp pigg dvs om man nu inte varit på alkoholen för mycket. ;)
 

Hyveln

Medlem
Pre-Corona gjorde jag många långa weekends till BKK (6tim) och SIN(7tim) med med olika start på dagen från CPH/ARN och i business.
Det jag tyckte var bästa för mig var att kunna arbeta en hel dag hemma för att sedan resa ut på kvällen, vilket blir ankomst sen eftermiddag eller kväll. Måttligt med alkohol på resan ner och sedan kanske någon öl drink innan sängen kallar..
Ofta vaknade man rätt utvilad kunde spendera tid vid poolen etc...

Vid hemresan försöker jag alltid få ett dagflyg hem dvs förmiddags/lunchflyg från BKK/SIN så landar man tidigkväll och har någon timme innan man går och lägger sig. Nästa dag vaknar man upp pigg dvs om man nu inte varit på alkoholen för mycket. ;)
Låter bra! Sov du på flighten ner och vaken hem? Business är ett måste för att ens fundera på detta upplägg känns det som.
 

Sullon

Medlem
Jag har svårt att sova på flyg, även i lie-flat. När jag landar i Tokyo på morgonen/förmiddagen så brukar jag checka in på ett capsule hotel, sova ca 3h och åka in mot stan vid lunch. Brukar fungera bra!
 
Toppen