Senaste nytt

SLH hotell som Hilton Honor Diamant

Har ännu inte provat något SLH hotel som HHD och är tacksam för information från er som testat olika SLH hotell. Förstår att det är olika på olika hotell, men ändå.......
- Blev ni uppgraderade?
- Står att som HHD får man continental breakfast. Är det så, men om det är frukost buffe får man den då?
- Finns det som på Hilton att man som HHD har tillgång till lounge eller annan typ av happy hour?
- Något favorit SLH hotell?

Kan variera beroende på hotel men om man bokar via Hilton med minst guld status får man vanligtvis full breakfast inkl. buffé om de har.

Har sj blivit uppgraderad när jag bokat med diamantstatus via Hilton, om inte till en svit, till ett bättre rum iaf.

SLH hotellen är ju mindre och har oftast ingen lounge men några har happy hour eller bjuder på hors d’oeuvres på kvällen, då till alla gäster dock tror jag, men kan variera.

Bodde på Eichardt's Private Hotel i Queenstown i våras med diamantstatus. Mycket exklusivt med bara 7 rum alla sviter och gratis obegränsad a la carte breakfast. Blev uppgraderad till en hörnsvit. En av mina bästa hotellupplevelser hittills. Får se hur den jämför med en vistelse på Grand Hotel Victoria i Menaggio om ett par veckor.

Vi bodde på Marasca Koh Samui förra året som HDD. Blev uppgraderade till rum med plunge pool och fick även fri frukost som HDD som var ála carte frukost men en mindre buffé, fanns även bubble till frukost. Hotellet har ingen lounge men erbjöd ändå dricka (ej alkohol), snacks, glass och lite annat smått.

Överlag, bra recognition som HDD vid incheck.

För mig har prisskillnaden varit ganska markant när jag bokat direkt med hotellen jämfört med att gå genom Hilton (eller genom SLH:s eget program), så tänk på att jämföra.

Tycker recognition är ganska bra. Har fokuserat på att testa SLH sedan de be kom in i systemet och tycker det är riktigt skoj!

Pros:
+ Mysigare hotell än klassiska "Hiltonhotell"
+ Oftast bra kvalitét
+ Ligger oftast väldigt bra till
+ prisarbitragemöjligheter med poäng

Cons:
- Ingen intjäning av poäng för spenderingar på hotellet
- Dyra rates när man bokar revenue via Hilton (Som @TP12 nämner ovan)
- Det är enskilda hotell och man kan inte alltid förvänta sig att det fungerar exakt likadant som på alla andra hiltonhotell

För att svara på TS frågor:
- Blev ni uppgraderade? Nästan alltid uppgraderade när det funnits möjlighet.
- Står att som HHD får man continental breakfast. Är det så, men om det är frukost buffe får man den då? Alltid fått frukost.
- Finns det som på Hilton att man som HHD har tillgång till lounge eller annan typ av happy hour? Inte mött ett hotell som har lounge ännu.
- Något favorit-SLH-hotell? Personliga favoriter so far är Palazzo Rainis Hotel & Spa (Kroatien) och D-Resort Sibenik (Kroatien). Bottenappet var Narutis i Vilnius.

Är HHD och har hittills enbart bott på två SLH hotell:

1. Seoul - Hotel28 Myeongdong. Uppgradering ett snäpp upp. Grym frukost, liten men fantastisk buffé och en à la carte meny. Rummet var inte stort men helt ok. Däremot var duschen otroligt bra, fin rain shower och stort utrymme.

2. Hotel Eclat Taipei, var helt ok. Trevliga rum, fri frukost men hotellet är tyvärr inte längre med SLH programmet.

Toppen