Senaste nytt

Skywards Silver

Mankan

Medlem
Jag är inte säker på att jag förstår vad du menar. Detta system är ju bättre än vad som vanligtvis är hos alla andra. Tier miles är inte samma sak som Skyward miles. Tier miles har bara med kvalificering av status att göra. Att de försvinner efter 12 månader innebär inte att du förlorar dina Skywardspoäng som du kan köpa resor för etc.
Nja jag menar helt enkelt att jag trodde att jag skulle få ny silverstatus från den dagen jag skrapat ihop 25000 poäng oavsätt om jag gjorde det inom ett år eller på längre tid eftersom jag inte tycker att det framgår att man måste göra det inom ett år. Sedan kanske det var dumt av mig att tro det men jag har egentligen ingen erfarenhet av andra system förutom Thai. Där har det inte varit några problem för mig att behålla silver men villkoren är förstås sämre. Man kunde även spara poängen längre än ett år och uppnå silver efter ett år. Problemet är för mig att få med mig packning och golfbag därför är de där 12 kg extra viktiga för mig de gånger jag flyger ekonomi. Men visst får jag dubbla på biz resan jag bokade räcker det tillsammans med de 26500 jag redan har till en icke flex ekonomiresa tor ARN-BKK. Men jag får packa lätt. ;) Tråkigt bara att inte få tillgång till loungen de där timmarna i Dubai. Även chansen till uppgradering som jag har haft 2 av 2 när jag bordat från loungen.
 

Mankan

Medlem
Jag passar på med en annan fråga. Jag får ju 6 timmar och 45 minuter väntan i Dubai på hemresan och då bjussar de tydligen på övernattningsrum och transport. Det står transport är det då en bit att åka? Blir det bara stressigt kanske. Någon som har erfarenhet av det? Det kanske är bättre att hänga i Loungen om man får stanna så länge.

As a special courtesy to our passengers, where an itinerary requires a long stopover in Dubai, Emirates will provide accommodation, meals, ground transportation and visas at no extra cost. Dubai Connect is subject to availability and Terms & Conditions apply.
 

mash

Medlem
Det låter som lite för lite tid för mödan att behöva ta sig till ett externt hotell. Jag skulle istället ha satsat på längre besök i Emirates-loungerna och sova några timmar i deras vilfåtöljer, brukar finns sovkitt med bland annat ögonmasker där - dock inga öronproppar, så ta gärna med egna då det är ganska mycket bakgrundsljud 24/7 ute i viloavdelningarna då dom ligger ovanför gaterna utan väggar. Jag har spenderat 6-7 timmar så ett par tillfällen och det funkar ganska hyggligt.
 
Toppen