Senaste nytt

SkyTeam Reward Ticket - Virgin Atlantic - dubbelbokat infant?

Tack för alla inputs. Det VS agenten skrev till mig är att det blir problem vid boarding om det inte löser sig med den fjärde icke-personen. Så som jag uppfattade det är att de inte kommer låta oss boarda ifall det saknas en infant (som inte existerar).

Att välja platser är absolut ingen prio i jämförelse med att komma iväg. Men man blev skraj att det ska strula vid avresedagen och vi inte kommer iväg. Då vaskas hotellnätterna då de ombokningsbara fram till 1 vecka innan check-in.

Sedan hade det varit skönt att ha platserna bokade så att man kan vara nära varandra och hjälpas åt med spädbarnet för allas trevnad ombord. Dessutom ville vi boka en bassinet som inte heller funkar pga strulet. Första gången vi kommer att flyga med en infant så vi vill vara så förberedda som möjligt i hopp om att vi inte ska störa medpassagerarna allt för mycket.

Om resan är mer än 9 månader framåt i tiden finns ju en annan möjlig lösning…

Om resan är mer än 9 månader framåt i tiden finns ju en annan möjlig lösning…
Absolut finns det det. Det handlar mer om att mycket behövde klicka för att få till denna resa. Dels vad gäller att hitta awards hos SAS sam klaffar med säsongen i destinationslandet, men också att hitta Awards hos Hotellprogrammet runt samma datum. Lägg till på det att vi helst vill flyga när barnet är runt den åldern eftersom det generellt är mycket svårare att resa när barnet kan gå själv och med sin nyfikenhet vill upptäcka saker.

Mycket planerade och letande för att äntligen få till det (väldigt tillfredsställande, det är ju därför man är inne i det hela. Att få till resor som dessa) - men att det sen visar sig att allt är i risk pga. felstavat namn som resulterat i en extra infant. Känns lite komiskt i det stora hela. Men det är sånt man får leva med i dagsläget. Jag är fortsatt nöjd med SAS och möjligheterna man har med programmet. Men ska väl få försöka lösa det genom att fråga experterna här? Samt få kunna bli besviken ifall resan fallerar pga detta?

Toppen