Min egen erfarenhet av skyddsväst i säkerhetskontroller är att du kommer att plockas in i ett bås/rum på sidan om där du kommer att bli ombedd att ta av dig den och bli visiterad manuellt. Det kommer att följas av diverse frågor om syftet etc och sen är det klart såvida det aktuella landet har regler som CharlieK skriver
Jag har använt mig av det en gång i mitt liv, men då reste jag ej med den utan fick den på plats. Jag vet inte riktigt hur det är på flygplatsen, men jag vet att det är förbjudet att ta in en skottsäker väst i vissa länder (t.ex Australien), så om du får för dig att göra något liknande kolla upp landet noga.
Sen så tycker jag personligen att det känns ganska onödigt med en skottsäker väst, skyddar ju visserligen mot skott/knivhugg men skyddar ju inte mot rån/kidnappningar som jag anser vara en större risk om du åker till tvivelaktiga platser. Om du planerar på att åka till något krigsdrabbat område så är det ju dock en annan fråga och en skyddsväst kan vara nödvändig, dock brukar ju dom flesta företag som reser till dessa ställen ha samarbetspartners som håller koll vad som behövs i säkerhetsväg.