Det ska vara tillåtet, se här: Camping, sport- och friluftsprodukter - TransportstyrelsenJag har blivit lurad i ny hobby nämligen skridskoåkning på sjöar och funderar nu om de tillåts med i kabinväskan?
Nån som vet?
Det ska vara tillåtet, se här: Camping, sport- och friluftsprodukter - Transportstyrelsen
På rikssvenska kallas de normalt långfärdsskridskor, ifall du behöver förklara för någon i en svensk säkerhetskontroll vad du har med dig.Tack! Undrar dock om security tar annan ställning till denna då de inte är vanliga ”skridskor” utan mer likt ”farligt gods” om man säger så då dessa inte innebär ”skor” utan bara blad med bindning, där skorna kommer separat med.
Tänker jag för svårt här![]()
Hänvisa till att det är långfärdsskridskor och att skridskor ska vara tillåtna... Men YMMV tänker jag.Tack! Undrar dock om security tar annan ställning till denna då de inte är vanliga ”skridskor” utan mer likt ”farligt gods” om man säger så då dessa inte innebär ”skor” utan bara blad med bindning, där skorna kommer separat med.
Tänker jag för svårt här![]()
På rikssvenska kallas de normalt långfärdsskridskor, ifall du behöver förklara för någon i en svensk säkerhetskontroll vad du har med dig.![]()
Hänvisa till att det är långfärdsskridskor och att skridskor ska vara tillåtna... Men YMMV tänker jag.