Senaste nytt

Skottlossning Hurghada, svenskar skadade

Usch! En god vän kom hem från just Hurghada på nyårsafton.
Han skrev att "det var fullt med tungt beväpnade checkpoint och innan vi kom iväg så gick vi genom 3 säkerhetskontroller förutom passkontrollen efter checkin. Tog typ en evighet innan vi var klara för takeoff. Det var det värsta på en flygplats jag varit med om.".

En annan aspekt är väl även om det skulle hända något som gör att du hamnar på sjukhus (magsjuka, feber, magsår eller vad som helst) är väl att en del hemförsäkringar inte täcker ?

Mina föräldrar är i Egypten nu. Marsa Alam.
Fick sms från min mor om attacken för att lugna mig.

En annan aspekt är väl även om det skulle hända något som gör att du hamnar på sjukhus (magsjuka, feber, magsår eller vad som helst) är väl att en del hemförsäkringar inte täcker ?

De flesta försäkringar täcker inte om du reser till en plats som UD avråder ifrån, för något alls.

Det skall också nämnas att UD inte avråder från resor till Hurghada, så just det behöver de drabbade inte oroa sig för.

Problemet med UDs rekommendationer är ju att det är så många länder där man avråder från icke nödvändiga resor. Det gör att man blir lite avtrubbad om man tittar på vad UD säger...

Man behöver inte jobba inom und/säk sfären för att inse fakta, Egypten är inget land man skall besöka som turist (har inte varit på flera år)!
UD's rekommendationer är urvattnade och oftast väldigt sena. Som @agehall redan skrivit så skulle det krävas väldigt många guldtackor för att jag skall sätta min fot i landet just nu.

Toppen