Hej!
Under natten har min fru blivit magsjuk och det är osäkert om vi känner oss redo att resa enligt ursprungsplan imorgon söndag. Resan är en bonusresa med SAS till Malaga, betalad med vårt SAS AMEX Elite.
Min fråga är om någon vet om vi kan få ersättning för nya (revenue)biljetter om vi avbokar poängresan nu? Tanken är att köpa motsvarande biljetter en eller två dagar senare (då det såklart inte finns bonusbiljetter tillgängliga).
Villkoren tolkar jag som att vi uppfyller då den är hastigt uppkommen sjukdom etc. Vi behöver ju också skaffa ett läkarintyg men det räknar vi med kan ordnas via en nätläkare under dagen.
Någon som har erfarenhet av liknande situation och kan berätta hur det ligger till? Poängen bör vi ju få tillbaka om vi bokar av, ska dessa ”räknas av” på något sätt mot vad revenuebiljetten kostar, eller får vi behålla poängen och får ersättning för hela biljettpriset ”ändå”?
Under natten har min fru blivit magsjuk och det är osäkert om vi känner oss redo att resa enligt ursprungsplan imorgon söndag. Resan är en bonusresa med SAS till Malaga, betalad med vårt SAS AMEX Elite.
Min fråga är om någon vet om vi kan få ersättning för nya (revenue)biljetter om vi avbokar poängresan nu? Tanken är att köpa motsvarande biljetter en eller två dagar senare (då det såklart inte finns bonusbiljetter tillgängliga).
Villkoren tolkar jag som att vi uppfyller då den är hastigt uppkommen sjukdom etc. Vi behöver ju också skaffa ett läkarintyg men det räknar vi med kan ordnas via en nätläkare under dagen.
Någon som har erfarenhet av liknande situation och kan berätta hur det ligger till? Poängen bör vi ju få tillbaka om vi bokar av, ska dessa ”räknas av” på något sätt mot vad revenuebiljetten kostar, eller får vi behålla poängen och får ersättning för hela biljettpriset ”ändå”?