Senaste nytt

Skippa första delen på resan?

Du kan ju fråga dem, men W är inte speciellt hög bokningsklass, så risken är att det är billigare att bara köpa en ny biljett.

Det jag misstänkte. Kanske dra ett försök med ITA Matrix och bara ösa på allt i en resa med ny biljett: Oslo-Warsawa-Barcelona-Stockholm-Oslo / alliance star-alliance.

EDIT: Exempelvis såhär:

Oslo (OSL) to Warsaw (WAW) - Fri, Nov 15
Deutsche Lufthansa AG Oslo (OSL) to Frankfurt (FRA) - Fri, Nov 15
Deutsche Lufthansa AG 6281 Dep: 9:30AM Arr: 11:35AM 2h 5m Boeing 737 Economy (Y)
OPERATED BY SCANDINAVIAN AIRLINES SYSTEM (SAS) Layover in FRA 2h 0m

Deutsche Lufthansa AG Frankfurt (FRA) to Warsaw (WAW) - Fri, Nov 15
Deutsche Lufthansa AG 5746 Dep: 1:35PM Arr: 3:25PM 1h 50m Embraer RJ-175 Economy (Y)
OPERATED BY LOT - POLISH AIRLINES

Warsaw (WAW) to Barcelona (BCN) - Sat, Nov 16
LOT - Polish Airlines Warsaw (WAW) to Frankfurt (FRA) - Sat, Nov 16
LOT - Polish Airlines 5375 Dep: 9:45AM Arr: 11:40AM 1h 55m Airbus A321 Business (D)
OPERATED BY DEUTSCHE LUFTHANSA AG Layover in FRA 1h 25m

Deutsche Lufthansa AG Frankfurt (FRA) to Barcelona (BCN) - Sat, Nov 16
Deutsche Lufthansa AG 1128 Dep: 1:05PM Arr: 3:00PM 1h 55m Airbus A321 Business (D)

Barcelona (BCN) to Stockholm (ARN) - Tue, Nov 19
Deutsche Lufthansa AG Barcelona (BCN) to Frankfurt (FRA) - Tue, Nov 19
Deutsche Lufthansa AG 1131 Dep: 2:30PM Arr: 4:50PM 2h 20m Airbus A321 Economy (Y)
Layover in FRA 1h 30m

Deutsche Lufthansa AG Frankfurt (FRA) to Stockholm (ARN) - Tue, Nov 19
Deutsche Lufthansa AG 6228 Dep: 6:20PM Arr: 8:25PM 2h 5m Boeing 737 Economy (Y)
OPERATED BY SCANDINAVIAN AIRLINES SYSTEM (SAS)
Cost per passenger (including taxes & fees) 39,593.00
Total cost for 1 passenger 39,593.00 NOK

Last edited:
Hinner du rent tekniskt åka Oslo-Warszawa-Oslo och sen Oslo-Frankfurt som planerat? Isf kan kunde vara ett alternativ även om det är bökigt.

Hinner du rent tekniskt åka Oslo-Warszawa-Oslo och sen Oslo-Frankfurt som planerat? Isf kan kunde vara ett alternativ även om det är bökigt.

Mjo, tänkte på det med, men iomed stopover i CPH på vägen till Oslo så tar det för lång tid. Flyget går 9:30 från OSL mot FRA/BCN. Största problemet verkar faktiskt vara att ta sig från Oslo till Warsawa överhuvudtaget - minst sagt förvånande.

Måste vara på plats runt kl 15-16 på eftermiddagen den 15e, och kan tidigast lämna 23:00 den 15e, men helst morgonen den 16e.

Jag flyger en del till Seoul med start i Köpenhamn, blir lite olika rutter för att få testa lite olika bolag och flyg.

Kollade just på att flyga med SAS nästa gång, när jag kollar så är det alltid dyrare att flyga med start CPH än start ARN. Även när resan som börjar på ARN flyger via CPH.

Kollade på en avresa via Peking där jag behöver flyga CPH-Peking-Seoul. Om jag bokar från Köpenhamn kostar en resa i plus ca 16K t/r. Om jag bokar exakt samma resa, men börjar resan på ARN så blir priset nästan 4K lägre.

Prisättningen kan jag tycka är mycket märklig, men den egentligen frågan är. Går det att boka resan med start från ARN och sedan strunta i första sträckan och checka in på Kastrup?

Hemresan känns enklare då jag alltid bara flyger med handbagage, då är det ju bara inte flyga sista biten till ARN.

Toppen