RobeAnJa
Medlem
Två köp (på svenska elektronik-/telefonibutiker på nätet) på totalt knappa 25 000 kronor hade gjorts med mina kortuppgifter (Coop MedMera Mer) natten mellan 7-8 augusti. Kortet hade jag kvar i plånboken. Ringde kundtjänst på Coop MedMera Bank direkt på morgonen den 8 augusti och tjejen jag pratade med var väldigt effektiv och hjälpsam, kortet spärrades direkt och ersättningskort plus blanketter för att reklamera köpen kom två dagar senare (separata försändelser). Polisanmälan gjordes enkelt via formulär på polisen.se.
Det ena köpet hävdes innan det kunde bokföras och idag fick jag tillbaka de dryga 8000 som dragits för det andra köpet.
Mycket nöjd med hur Coop hanterat detta och numera använder jag spärren för utlands- och internetköp som slås av och på via inloggat läge på coop.se.
Det ena köpet hävdes innan det kunde bokföras och idag fick jag tillbaka de dryga 8000 som dragits för det andra köpet.
Mycket nöjd med hur Coop hanterat detta och numera använder jag spärren för utlands- och internetköp som slås av och på via inloggat läge på coop.se.