Senaste nytt

Skillnad på Sas Business Saver och Sas Business!

Neo

Ny medlem
Hej! Helt ny här på forumet och ska åka till USA i augusti är det bestämt, min första tanke var att åka första klass för bekvämligheten och utrymmet man får, plus sova raklång är väl inget man tackar nej till.
Så när jag skulle boka min första resa helt själv (är 23 år) så såg jag att det fanns två alternativ, en Business Saver och en Business, vad skiljer dessa sig emellan exakt? Det är ändå 5000 i skillnad så tänkte om det är något mer än "bara" att om man väljer Saver så får man boka om gentemot en avgift och "Biljetten och bränsletillägget är inte återbetalningsbara efter avresa." Eller har jag missat något?

Skulle vara tacksam för svar :)
 

Agö

Medlem
Hej och välkommen!

I luften ingen skillnad alls. Däremot tjänar du färre Eurobonuspoäng i Saver och därtill är det, som du skriver, skillnad i avbokning/ombokning.
 

Viking75

Medlem
Det är ingen skillnad i hård/mjukvara utan handlar om möjlighet att kunna avboka resa samt poängintjäning.

Edit: Agö var snabb här så dubbla svar.
 

Neo

Ny medlem
Tack så jättemycket ! :D
Och tack för svar så himla snabbt! :) Blev lite osäker och försökte googla innan men hittade inga vettiga svar.

En fråga till, vad anser ni angående utstyrseln i första klass? Jag förstår att man ska väl kanske försöka se anständig ut men jag vill ju gärna inte sova i jeans, får man byta om? Vad brukar ni åka i och hur gör ni om ni vill byta om till skönare byxor under själva resan? :)
 

mjulven

Medlem
Tack så jättemycket ! :D
Och tack för svar så himla snabbt! :) Blev lite osäker och försökte googla innan men hittade inga vettiga svar.

En fråga till, vad anser ni angående utstyrseln i första klass? Jag förstår att man ska väl kanske försöka se anständig ut men jag vill ju gärna inte sova i jeans, får man byta om? Vad brukar ni åka i och hur gör ni om ni vill byta om till skönare byxor under själva resan? :)

Vill minnas (baserat på reserapporter här) att du får en pyjamas om du reser i first. Byta om gör du i vilket fall enklast på toaletten.
 

Totopez

Medlem
Välkommen till BC!
Observera att Business Class inte är samma sak som "första klass". First är ytterligare en nivå över, och erbjuds inte av t ex SAS. Vill du flyga första klass får du vända dig till t ex BA eller Lufthansa.

Men att flyga business är inte illa det heller, och SAS nya business Class är bland de bästa i Europa.
 

Jonas C

Medlem
En fråga till, vad anser ni angående utstyrseln i första klass? Jag förstår att man ska väl kanske försöka se anständig ut men jag vill ju gärna inte sova i jeans, får man byta om? Vad brukar ni åka i och hur gör ni om ni vill byta om till skönare byxor under själva resan?
Ska du flyga First Class eller Business Class? SAS har ingen First Class, bara Business ifall det är det du syftar på.

Brukar byta om till pyjamas efter start. Flyger du First Class (dvs inte SAS) så får du en pyjamas ombord.
 

Neo

Ny medlem
Oj förlåt! Menade så klart Business :) Som sagt, lite halv ny på detta då jag bokar helt själv men då har jag lärt mig något nytt :)
Då blir det att ta med sig pyjamas så får jag byta ombord, tack alla :D
 

011430121

Medlem
Oj förlåt! Menade så klart Business :) Som sagt, lite halv ny på detta då jag bokar helt själv men då har jag lärt mig något nytt :)
Då blir det att ta med sig pyjamas så får jag byta ombord, tack alla :D
Du skall inte tacka, det är sådant här BC medlemmarna är till för att svara på!
Du är välkommen på ett BC möte, platsen är beroende av du befinner dig i värden, kolla här på BC när nästa dyker upp och passar dig.
 
Toppen