Senaste nytt

Skidor med SAS Plus Stockholm-Milano

Min egen erfarenhet är att skidutrustning räknas som 1 bagage, alltså i plus kan du ta med 1 skidfodral + 1 väska.
Har som silvermedlem utnyttjat det flera gånger i economy, där jag tagit skidor + 1 väska gratis..
Så det ska inte vara några problem i erat fall.

Bekräftas också här på sas-info:
SAS Business / SAS Plus - One bag and one ski equipment free of charge, if not exceeding weight or dimension.
SAS Go - One ski equipment free of charge if no other checked baggage.

Ringde precis in till kundservice och fick det bekräftat att jag inte behöver betala extra om jag gör enligt förslag ovan.

Hon registrerade även skidorna

Min egen erfarenhet är att skidutrustning räknas som 1 bagage, alltså i plus kan du ta med 1 skidfodral + 1 väska.
Har som silvermedlem utnyttjat det flera gånger i economy, där jag tagit skidor + 1 väska gratis..
Så det ska inte vara några problem i erat fall.

Bekräftas också här på sas-info:
SAS Business / SAS Plus - One bag and one ski equipment free of charge, if not exceeding weight or dimension.
SAS Go - One ski equipment free of charge if no other checked baggage.

Om du läser mitt inlägg jag postade alldeles nyss bekräftade de min första teori. Med det du säger skulle jag kunna checka in min väska själv och skidor och det ska inte vara några problem. Har du någon länk?

Som sagt var, det är på BC.se informationen finns. Ska själv upp till UME vid två tillfällen snart och med tanke på att snön smälter här i KVB så tänkte jag dra med skidorna på flyget. Nu har jag fått svar på mina funderingar, eftersom jag har en plusbiljett:)

OT för tråden: Btw, ni vet det säkert redan, men men SAS plus ger hyfsade poäng till M&M, så SK+ ska hjälpa mig till FTL:D

som sagt var, det är på bc.se informationen finns. Ska själv upp till ume vid två tillfällen snart och med tanke på att snön smälter här i kvb så tänkte jag dra med skidorna på flyget. Nu har jag fått svar på mina funderingar, eftersom jag har en plusbiljett:)

ot för tråden: Btw, ni vet det säkert redan, men men sas plus ger hyfsade poäng till m&m, så sk+ ska hjälpa mig till ftl:d

m&m? Ftl?

Toppen