Det var det bästa som hänt Östgötaregionen så länge jag har bott här. Detta kommer definitivt att lösa den infekterade flygplatsfrågan mellan våra trätande städer, Norrköping och Linköping. Med goda kommunikationer till en expanderbar flygplats på Skavsta kan vi få ett bra utbud istället från våra två städer. Definitivt spiken i kistan för våra två flygplatser. Jag ser bara fördelar med detta. Nextjet som nu börjar flyga även på NRK sa före sommaren att deras mål var en samordnad tidtabell med LPI. Ja nog är den samordnad, de tre turerna vi kommer att få tfrån NRK till CPH går på samma timme som från LPI och likadant från CPH. Jag trodde att samordnad tidtabell skulle ge oss sex turer att välja på från någon av våra städer.
Jag tror att denna järnvägssatsning med stopp i Skavsta även kommer att lösa Stockholmsproblemet med en yttreligare flygplats. Bromma kan utan vidare läggas ner och Skavsta bli en ny Sth flygplats för de södra delarna. Då kommer definitivt reguljärflyget att satsa på Skavsta och då kommer det bli ett lyft för både Östgötaregionen och Sth. Det finns massor av potential för utbyggnad av Skavsta, finns redan två banor och plats för parallellbana om det behövs.