Senaste nytt

Skandiabanken säger upp samarbetet med SAS Eurobonus

Nästa fråga är hur länge du kommer att kunna tjäna pengar på det kortet. Intjäning via kreditkort är under press från nya lagar som förhindrar kreditkortsbolagen att ta ut hur höga (vissa) avgifter som helst. Då finns det mindre pengar att finansiera poängköp.
Sannolikheten är nog väldigt stor för att intjäningen går ner när avtalen går ut, men helt lär den inte försvinna. Men det är troligen just hur avtalen ser ut som styr när exakt försämringarna kommer. Men eftersom förmånerna i princip lagstiftats bort så lär de minska.

Inte förvånande att de som har det som "extra feature" försvinner tidigare än de som har det som enda funktion. Tex så lär väl ingen bara intresserad av ett sas MasterCard som inte ger något alls, medans ett Skandia kort utan eurobonus nog fortfarande är intressant för många av bankens kunder.

Himla trist då det varit en extra bonus för mig som gammal Skandiabankskund. Om det inte händer något nytt på marknaden innan sista mars så lär jag dock ändå stanna kvar och ha det som extrakort som back-up till AmEx.

Fick syn på denna blänkare på Skandiabankens hemsida, nån info har inte gått ut till mig som kund om detta: Vi har valt att säga upp samarbetet med SAS EuroBonus i dess nuvarande form. Skandias erbjudande för hur du tjänar SAS EuroBonus-poäng gäller således endast t o m den 31 mars 2017.

EuroBonus frågor & svar

Surt för mig, och alla andra, som nyligen bytte till Skandiabanken just för att samla Eurobonus-poäng med deras bankkort och kreditkort.

Hej allihopa,

har lusläst meddelanden på BC, särskilt på kreditkortsforumet, för en längre tid nu men tänkte äntligen registrera mig. Tyvärr får jag börja med dåliga nyheter.

Var inloggad på min EuroBonus-profil och sökte efter nya vägar att tjäna EB-poäng och råkade att hitta den här: Skandia - SAS

Tråkiga nyheter för någon (som mig) vars inkomster är sådär och förmodligen skulle inte bli beviljat SAS AmEx. Vet att det är flera på forumet som propagerat för Visa-kreditkort utfärdat av Skandiabanken men med det här finns det ju ingen idé längre att byta till Skandia.

Mina vanliga bankärenden sköter jag med Handelsbanken men tack vare BC har jag blivit mycket förnuftigare och bl.a. börjat jaga EB-poäng med hjälp av Betalo och Coop MedMera. Den senaste har ju gått från att ha varit ett av de bästa korten till ett av de sämsta så vad ska man göra nu? Bara besvär att flytta lön, e-fakturor mm. till ett annat bank när (yet) another one bites the dust. SAS MC (SEB) är nog bra för vardagsköp med går inte att använda på Betalo (blah).

Good riddance, Skandiabanken

Tack till den mod som hade flyttat meddelandet till en befintlig tråd...såg inget i Kreditkortsforumet så trodde att alla på BC hade missat den här nyheten = D'OH! :oops:

Toppen