Hej,
Vi är på ett hotell i Sorrento och var med om en olycka.
Min gravida frus solstol kollapsade och hon föll ner och landade på höftbenet på stengolvet. Jag vet inte om det var fel på stolen eller om den inte var uppställd korrekt så att bakbenen veks in.
Det tog typ 30 min för hotellet att fixa rullstol då ambulans aldrig kom. Det var tydligt att hotellet saknade en emergency plan.
Till slut kon rullstolen och vi fick ta taxi till skjukhus. Sen ambulans till annat sjukhus.
Barnet var OK och min frus rygg lite skadad men inget allvarligt.
Nu till frågan: kan vi kräva något av hotellet? Vad har dom för juridiskt ansvar?
Då vi var borta i 5h så har dom nog trollat bort den defekta solstolen (OM den nu ens var defekt. I kaoset som skedde hade jag inte möjlighet att fokusera på den).
Vi har möte med hotellmanagern imorn kl 11.00 men checkar ut först i övermorgon 09.00.
Vi är på ett hotell i Sorrento och var med om en olycka.
Min gravida frus solstol kollapsade och hon föll ner och landade på höftbenet på stengolvet. Jag vet inte om det var fel på stolen eller om den inte var uppställd korrekt så att bakbenen veks in.
Det tog typ 30 min för hotellet att fixa rullstol då ambulans aldrig kom. Det var tydligt att hotellet saknade en emergency plan.
Till slut kon rullstolen och vi fick ta taxi till skjukhus. Sen ambulans till annat sjukhus.
Barnet var OK och min frus rygg lite skadad men inget allvarligt.
Nu till frågan: kan vi kräva något av hotellet? Vad har dom för juridiskt ansvar?
Då vi var borta i 5h så har dom nog trollat bort den defekta solstolen (OM den nu ens var defekt. I kaoset som skedde hade jag inte möjlighet att fokusera på den).
Vi har möte med hotellmanagern imorn kl 11.00 men checkar ut först i övermorgon 09.00.