Senaste nytt

Ska vi organisera BC.se grupp Mileage Run?

Vilket fantastiskt initiativ! Jag sluter gärna upp ex-CPH.
Tror dock som tidigare skrivet att bunkra hop 20 personer blir snudd på omöjilgt, å andra sidan är det en sak att ha intention och en annan att lyckas skrapa hop alla sen på samma helg så det löser sig nog av sig självt. Annars får vi helt enkelt bara jobba hårdare och ta olika omvägar för att sammanstråla routingarna på olika punkter :)

Vilket fantastiskt initiativ! Jag sluter gärna upp ex-CPH.
Tror dock som tidigare skrivet att bunkra hop 20 personer blir snudd på omöjilgt, å andra sidan är det en sak att ha intention och en annan att lyckas skrapa hop alla sen på samma helg så det löser sig nog av sig självt. Annars får vi helt enkelt bara jobba hårdare och ta olika omvägar för att sammanstråla routingarna på olika punkter :)

Det är nog bäst att köra flera omgångar/grupper max 9 pers per tur. Då har ni/vi större chans att kunna organisera själva utan att be om offert från någon resebyrå/flygbolag.

Austrian/SWISS kombi biljett till Barcelona kan man köpa för ca 6.700 SEK inkl. skatter för följande routing

Fredag
LX4709(SAS)
Zurich 16:40 Zurich 19:05
LX2816
Zurich 20:35 Geneva 21:25​

/övernattning/

Lördag
LX1942
Geneva 12:40 Barcelona 14:00​

/övenattning/

Söndag
LX1951
Barcelona 06:30 Zurich 08:15
OS562
Zurich 10:25 Wien 11:50
OS313
Wien 13:00 Stockholm 15:20​

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Det är kombination av LX ZSWISSSE och OS ZBUYSEE1.

Frågan är hur man syr hop bäst rent konkret.
Antar att för många är avresa efter normal arbetsdag på fre kväll lämpligast (alternativt lördag) och sen hemresa söndag.
Dvs för att komma igång behövs ett routing- och datumförslag samt en person som kan tänka sig köra på det och bokar. Sen är det bara att boka med sig på först-till-kvarn basis för att kunna följa med? :)

Vet inte om det blir krux annars hade det kanske varit roligt om man kunde lösa routing som börjar ARN-CPH för att få med så många som möjligt på tåget. Eller får vi i söder göra egna resor skiljt från ex-STO folket :)

Kanske den här biljetten?
Fullt återbetalningsbar/ombokningsbar.

[Business class] Stockholm/Göteborg/Köpenhamn-Helsingfors T/R, Lufthansa, 4.890 SEK exkl. skatter

STO/GOT-HEL
Flygbolag: Lufthansa(LH), Austrian(OS), Brussels Airlines(SN), SWISS(LX)
Kabinklass: Business
Bokningsklass: Z
Fare basis: ZFF69D0
Pris: 4.890 SEK + skatter (det varierar kraftigt beroende på routing)
Min/Max stay: -- / 12 månader
Förköpskrav: 2 dagar
Byte: minst 1 byte i varje riktning. Upp till 2 byte per riktning är tillåtna.
Stopoever: 1 stopover i varje riktning är tillåten
Barnrabatt: Nej
Återbetalning: Ja, gratis
Ändring: Ja, gratis
HIP Check: Gäller ej
Routing: ex Stockholm/Göteborg/Köpenhamn-(LH)-Frankfurt-(LH)-Helsingfors

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Tillåtna routingar:
Kod:
STO-(LH/OS/SN/LX)-FRA/MUC/DUS/STR/BER/HAM/ZRH/HAJ/CGN/NUE/MIL/VIE/BRU/LON-(LH/OS/SN/LX)-MIL/VIE/BRU/LON/HAJ/CGN/NUE/STR/BER/HAM/FRA/MUC/DUS/ZRH-(LH/OS/SN/LX)-BSL/GVA/ZRH-(LH/OS/SN/SK/KF)-HEL*

STO-(LH/OS/SN/LX)-FRA/MUC/DUS/STR/BER/HAM/ZRH/HAJ/CGN/NUE/MIL/VIE/BRU/LON-(LH/OS/SN/LX)-MIL/VIE/BRU/LON/HAJ/CGN/NUE/STR/BER/HAM/FRA/MUC/DUS/ZRH-(LH/OS/SN/LX)-CPH-(LH/OS/SN/SK/KF)-HEL*

STO-(LH/OS/SN/LX)-FRA/MUC/DUS/STR/BER/HAM/ZRH/HAJ/CGN/NUE/MIL/VIE/BRU/LON-(LH/OS/SN/LX)-MIL/VIE/BRU/LON/HAJ/CGN/NUE/STR/BER/HAM/FRA/MUC/DUS/ZRH-(LH/OS/SN/LX)-HEL*

STO-(LH/OS/SN/LX)-FRA/MUC/DUS/STR/BER/HAM/ZRH/HAJ/CGN/NUE/MIL/VIE/BRU/LON-(LH/OS/SN/LX)-FRA/MUC/DUS/HAJ/CGN/VIE/BRU/LON/ZRH/STR/BER/HAM/NUE/MIL-(LH/OS/SN/LX)-HEL*

STO-LH/OS/SN/SK-CPH/GOT-(LH/OS/SN/LX)-FRA/MUC/DUS/STR/BER/HAM/ZRH/HAJ/CGN/NUE/MIL/VIE/BRU/LON-(LH/OS/SN/LX)-MIL/VIE/BRU/LON/HAJ/CGN/NUE/STR/BER/HAM/FRA/MUC/DUS/ZRH-(LH/OS/SN/LX)-BSL/GVA/ZRH-(LH/OS/SN/SK/KF)-HEL*

STO-LH/OS/SN/SK-CPH/GOT-(LH/OS/SN/LX)-FRA/MUC/DUS/STR/BER/HAM/ZRH/HAJ/CGN/NUE/MIL/VIE/BRU/LON-(LH/OS/SN/LX)-MIL/VIE/BRU/LON/HAJ/CGN/NUE/STR/BER/HAM/FRA/MUC/DUS/ZRH-(LH/OS/SN/LX)-CPH-(LH/OS/SN/SK/KF)-HEL*

STO-LH/OS/SN/SK-CPH/GOT-(LH/OS/SN/LX)-FRA/MUC/DUS/STR/BER/HAM/ZRH/HAJ/CGN/NUE/MIL/VIE/BRU/LON-(LH/OS/SN/LX)-MIL/VIE/BRU/LON/HAJ/CGN/NUE/STR/BER/HAM/FRA/MUC/DUS/ZRH-(LH/OS/SN/LX)-HEL*

STO-LH/OS/SN/SK-CPH/GOT-(LH/OS/SN/LX)-FRA/MUC/DUS/STR/BER/HAM/ZRH/HAJ/CGN/NUE/MIL/VIE/BRU/LON-(LH/OS/SN/LX)-FRA/MUC/DUS/HAJ/CGN/VIE/BRU/LON/ZRH/STR/BER/HAM/NUE/MIL-(LH/OS/SN/LX)-HEL*

STO-(LH/OS/SN/SK/KF)-HEL*

STO-KF/(SK/SN/OS/LH)-HEL*

STO-(LX/SN/OS/LH)-ZRH/DUS/MUC/FRA/HAM/BER/STR/NUE/CGN/HAJ/LON/BRU/VIE/MIL-(LX/SN/OS/LH)-LON/BRU/VIE/MIL/NUE/CGN/HAJ/ZRH/HAM/BER/STR/DUS/MUC/FRA-(LX/SN/OS/LH)-KF/(SK/SN/OS/LH)-HEL*

STO-(SK/SN/OS/LH)-GOT/CPH-(LX/SN/OS/LH)-MIL/NUE/HAM/BER/STR/ZRH/LON/BRU/VIE/CGN/HAJ/DUS/MUC/FRA-(LX/SN/OS/LH)-LON/BRU/VIE/MIL/NUE/CGN/HAJ/ZRH/HAM/BER/STR/DUS/MUC/FRA-(LX/SN/OS/LH)-KF/(SK/SN/OS/LH)-HEL*

STO-(LX/SN/OS/LH)-MIL/NUE/HAM/BER/STR/ZRH/LON/BRU/VIE/CGN/HAJ/DUS/MUC/FRA-(LX/SN/OS/LH)-LON/BRU/VIE/MIL/NUE/CGN/HAJ/ZRH/HAM/BER/STR/DUS/MUC/FRA-(LX/SN/OS/LH)-KF/(SK/SN/OS/LH)-HEL*

STO-(LX/SN/OS/LH)-ZRH/DUS/MUC/FRA/HAM/BER/STR/NUE/CGN/HAJ/LON/BRU/VIE/MIL-(LX/SN/OS/LH)-LON/BRU/VIE/MIL/NUE/CGN/HAJ/ZRH/HAM/BER/STR/DUS/MUC/FRA-(LX/SN/OS/LH)-HEL*

STO-(SK/SN/OS/LH)-GOT/CPH-(LX/SN/OS/LH)-MIL/NUE/HAM/BER/STR/ZRH/LON/BRU/VIE/CGN/HAJ/DUS/MUC/FRA-(LX/SN/OS/LH)-LON/BRU/VIE/MIL/NUE/CGN/HAJ/ZRH/HAM/BER/STR/DUS/MUC/FRA-(LX/SN/OS/LH)-HEL*

STO-(LX/SN/OS/LH)-MIL/NUE/HAM/BER/STR/ZRH/LON/BRU/VIE/CGN/HAJ/DUS/MUC/FRA-(LX/SN/OS/LH)-LON/BRU/VIE/MIL/NUE/CGN/HAJ/ZRH/HAM/BER/STR/DUS/MUC/FRA-(LX/SN/OS/LH)-HEL*

Jag kan tänka mig en renodlat Swiss biljett innan 1 september när man fortfarande får 200% på "Z". OS och LH ligger redan på 150% på dessa. Sen en BA till JER efter 8 september när mitt nya kval år startar :p

ARN-ZRH-GVA-BCN-GVA-ZRH-ARN med bara LX flighter ger:
2,500 + 1,875 + 2,500 + 2,500 + 1,875 + 2,500 = 13,750 M&M Status miles om man redan är FTL, SEN eller HON för ca 7,000kr

ARN-LHR/LGW-JER t/r ger 160 TP, en bra start på mitt nya år eftersom jag kom med på "transition" programmet som är 800 TP för Guld i några år till.

Skulle absolut kunna tänka mig en LX resa för ca 6-7 000 SEK men ex-cph,
Kanske kunde få ihop en CPH-ZRH-GVA-BCN-GVA-ZRH-CPH som ansluter till din ARN- .... -ARN
jag siktar ju på EBG :D

Jag kan tänka mig en renodlat Swiss biljett innan 1 september när man fortfarande får 200% på "Z". OS och LH ligger redan på 150% på dessa. Sen en BA till JER efter 8 september när mitt nya kval år startar :p

ARN-ZRH-GVA-BCN-GVA-ZRH-ARN med bara LX flighter ger:
2,500 + 1,875 + 2,500 + 2,500 + 1,875 + 2,500 = 13,750 M&M Status miles om man redan är FTL, SEN eller HON för ca 7,000kr

ARN-LHR/LGW-JER t/r ger 160 TP, en bra start på mitt nya år eftersom jag kom med på "transition" programmet som är 800 TP för Guld i några år till.

Vad ger Swiss-biljetten i EB-poäng?

Vad ger Swiss-biljetten i EB-poäng?

Ingen aning... Men här är en bra start att hitta lite information:
http://www.flysas.com/shared/EuroBonus/Earn-points/airlines/SWISS/#

Kanske en ide att EB åker med SAS men på LX code share mellan ARN/CPH-ZRH/GVA och vi på M&M åker med LX. I alla fall, väntar fortfarande på handuppräkning på den som tar på sig arbete som projektledare. Det känns som man förväntar sig att redaktionen (som jobbar pro bono) skall göra det :cool:

Hej

Jag hänger gärna på en sådan resa :) Kan ju bli riktigt trevligt plus att frun får stanna hemma för en gång skull :rolleyes:

/flapps

Toppen