Senaste nytt

Ska till USA i morgon och kan inte checka in online

För ett par månader sedan kunde jag inte checka in på min USA-resa och jag kunde inte förstå varför. Förklaringen: jag har 2 st pass och mitt ESTA var registerat på det andra passet... Dumstrut Budgetresenär

Något OT men på samma tema: Jag har också två pass med ESTA på det ena. Var ytterst nära att lämna över "fel" pass i iimigrations senast. Tror inte det hade varit så lyckat att sedan hala fram det andra och säga "try this one then..." när det första visat sig sakna ESTA...

Något OT men på samma tema: Jag har också två pass med ESTA på det ena. Var ytterst nära att lämna över "fel" pass i iimigrations senast. Tror inte det hade varit så lyckat att sedan hala fram det andra och säga "try this one then..." när det första visat sig sakna ESTA...
Framförallt inte då amerikaner över lag tycker det är väldigt skumt att man har mer än ett pass. Det hade nog garanterat gett dig en secondary.

Åtminstone när jag rest från USA till Sverige har det fungerat att checka in på flysas.com men inte på sas.se.

Ett tag sedan någon skrev här men idag försökte jag checka in 6 pers till USA. 4 gick bra, 2 var "incheckning inte tillgänglig online"

Så kanske extra koll på CPH imorgon för föräldrarna på deras första USA-resa!

Toppen