Senaste nytt

Ska jag satsa på Guldkort i Eurobonus eller Aegean Miles&Bonus?

Då är jag redan efter 2 resor uppe i över 16500p och med 2000 poäng jag tydligen redan hade (som dock löper ut i oktober) behövs nog bara en resa till för att nå guld:)

OBS! Att du måste tjäna in 20.000 poäng inom 12 månader (eller 16.000 inom 12 månader från det att silver har uppnåtts). OM du redan har 2.000 poäng och gick med i oktober (som verkar vara fallet) så måste du tjäna resterande 2.000 poängen (för silver) eller 18.000 poäng INNAN de första 2.000 poängen förfaller i oktober. Alternativt skapa ett nytt konto och börja med 1.000 registreringspoäng och få ett helt år på dig att dra in de resterande 19.000 poängen.

Det viktiga är alltså att tänka på kvalificeringstiden 12 månader.

Tack för ytterligare svar och klargöranden!

Alx, bra poäng! Om min intjäningsperiod är Oktober 12 - Oktober 13 är det kanske bäst att skapa ett nytt konto innan min nästa resa i slutet av Augusti och då får intjäningsperiod Aug 13 - Aug 14?

Om jag har förstått det rätt kan jag då samla på mig 20000 (eller 19000 med registreringspoäng) och få guld direkt och att det är "bäst" att uppnå guldstatusen efter nyår eftersom medlemskapet är giltigt i två kalenderår?

Tack för ytterligare svar och klargöranden!

Alx, bra poäng! Om min intjäningsperiod är Oktober 12 - Oktober 13 är det kanske bäst att skapa ett nytt konto innan min nästa resa i slutet av Augusti och då får intjäningsperiod Aug 13 - Aug 14?

Om jag har förstått det rätt kan jag då samla på mig 20000 (eller 19000 med registreringspoäng) och få guld direkt och att det är "bäst" att uppnå guldstatusen efter nyår eftersom medlemskapet är giltigt i två kalenderår?

Guldstatusen är bättre än 2-3 år. Den är enligt Aegean själva evig när man väl har uppnått den. Det enda som krävs är att man postar minst en flight till kontot vart tredje år för att hålla det vid liv.

Ahh så då behöver jag egentligen inte försöka vänta med att få guldstatus tills efter nyår:)

Tack för all hjälp!

Inte som jag har förstått det på Aegean. Dock står det ett slutdatum på kortet. Förvirrande? Oh yes! :D

Men som sagt Aegean står på sig och säger att guldstatusen inte förfaller om man postar minst en flight vart tredje år. Det stödjs också till viss del i medlemsvillkoren.

Toppen