Senaste nytt

Ska jag köpa Priority Pass och vad får jag för pengarna?

johhenrik

Medlem
Man får ganska mycket mer än loungeaccess när man har status hos flygbolag...
Fast jag tror han åsyftade skillnaden mellan Guld och Diamond, vilket inte direkt verkar vara någon större skillnad för de flesta. Men men, det lär nog bli ändring skulle jag tro. Jag tänkte försöka dra in ett DIamondkort, men det börjar bli tungt att upprätthålla status på 4 bolag känner jag... :)
 

Jonas C

Medlem
Vissa flygbolags lounger finns med i Priority Pass, bland annat United Club på Heathrow (som har Champagne) och SWISS Business Lounge på Zürich.
 

Pho

Medlem
Fast jag tror han åsyftade skillnaden mellan Guld och Diamond, vilket inte direkt verkar vara någon större skillnad för de flesta. Men men, det lär nog bli ändring skulle jag tro. Jag tänkte försöka dra in ett DIamondkort, men det börjar bli tungt att upprätthålla status på 4 bolag känner jag... :)

Du förstod mig helt rätt! Det finns ju en hel del här som strävar efter att få diamond, och frågan är väl om det kan anses vara värt några pengar att tala om (jag förutsätter att vi pratar om personer som lägger sina privata pengar på att nå status).
 

Jacob

Medlem
Priority Pass kan absolut vara värt det, det beror lite på resemönster. Men det kan vara värt att kolla om man kan få det i något paket, t.ex. tillsammans med ett kreditkort.

En tidigare kollega reste en hel del i jobbet men uteslutande inom Skandinavien. Med låg intjäning och korta flygningar låg ett guldkort ganska långt bort, och han hade noll intresse av mileage runs och liknande.
Han fick ett Priority Pass via sin arbetsgivare och var mycket nöjd med detta med möjlighet att kunna jobba på flygplatserna innan avgång.

Visst är Menzies/Aviator/Servisair-loungerna generellt enklare än t.ex. SAS-loungerna, men handlar det om att kunna ta en kopp kaffe och något enklare att äta, få gratis internet och en arbetsplats räcker dessa ganska långt.
 

Dr. Miles

Expert
Priority Pass kan absolut vara värt det, det beror lite på resemönster. Men det kan vara värt att kolla om man kan få det i något paket, t.ex. tillsammans med ett kreditkort.
Ja, och om man är stationerad i Asien och flyger mycket inom Asien kan det också vara värt. Tredjepartlounger i Asien är generellt bättre än dem som finns i Europa.
 

telelina

Medlem
Håller med övriga att PP lounger är rätt trista, fast de kan vara bra om man inte har något annat "val". Sedan kan de variera väldigt mycket beroende på vilken flygplats och terminal det gäller. Försök få rabatt på årsavgiften på kreditkortet.

På tal om inrikes så ger PP tillgång till Malmö aviations lounger som jag tycker är trevliga för att vara på en liten flygplats. De är alkoholfria så man tar inte igen pengarna på skumpa iaf. ;)
 

drW

Medlem
En anledning till att jag verkligen uppskattar mitt PP som medföljde mitt SHB platinum är faktiskt toaletterna. Generellt sett så är de betydligt trevligare än de offentliga på flygplatser och det har hänt att jag bara slunkit in av den anledningen ibland.
 

nilsson

Medlem
Jag vill nog gärna ha en PP som backup. Något besök per år på någon skum flygplats dit alliansernas linjenät inte räcker brukar det bli. Där är man dessutom extra glad att sitta i loungen.
 
Toppen