Senaste nytt

SK901 (A340-300) Köpenhamn - New York, märklig kabinkonfiguration i Go

brunte

Medlem
Vad är grejen med rad 36 här? Är platserna ok eller dåliga? Seatguru verkar inte veta något. Varför finns det inga säten på den raden på andra sidan?

Attachments

• kabin.png
    kabin.png
    28,7 KB · Visningar: 559
Det där ser märkligt ut.
Så vitt jag vet finns det ingen av nuvarande 340 i SK-trafik som helt saknar raderna 37-38.
Jag tänkte först av det kanske är LAN-maskinen, men den har faktiskt just raderna 36-39 (de allra sista raderna i Go) men bara på vänster sida!
På din skiss finns ju de två platserna till höger på rad 36 och ingenting av rad 37-38.
Skumt....
Vilken dag ska du åka?

Symboliserar inte de röda strecken nödutgångar? Det finns väl inga A340 som har sådana vid en rad med stolar? De har ju "vanliga" dörrar som nödutgångar.

Det finns nödutgång framför rad 40 - så där stämmer de röda strecken. Framför nödutgången finns en toalett. Sen rad 37, platserna G och H. Allt detta saknas på bilden. På vänstra sidan ser det likadant ut - 40 A och B har alltså nödutgång och toalett framför sig, sen rad 37 och rad 36 - som tycks saknas på den här bilden.
Vid mittplatserna finns även en rad 38 - ungefär mitt för ingången till toaletterna. Rad 39 saknas helt. Så är alltså den ordinarie inredningen i 340.
Airbus 330 skiljer sig något men principen är densamma.

Det verkar vara LAN-planet, och då är förklaringen nog helt enkelt att stolarna på motsatt sida är för crew och inte kan bokas.

Har kollat mot Expert Flyer och ser att min gamla skiss på LN-RKP tydligen inte stämmer längre.
Enligt EF finns bara stolar på höger sida på rad 36, mittpartiet och utrymmet till vänster består av toaletter.
Bakom rad 36 finns alltså nödutgångarna, och det innebär att rad 40 bör vara bästa val här, om man vill ha lite extra benutrymme.
LAN-planet är alltså svaret på den inledande frågan!

Toppen