Att man ska ha både Plus och status för högsta prioritet är väl knappast förvånande.Det är intressant att veta att Plus går före status. För högsta prio bör man alltså ha både Plusbiljett och status.
Jag tror inte detta ett 100% EU261/2004 fall, vi får väl veta detta när @agehall vaknat i Asien.
flygbolag förväntas förebygga sådana här saker med underhåll.
Nej, du har såklart rätt att om man har både hängslen och livrem så är man garderad. Det som inte är bra är om det inte är klarlagt vilken prioritet som gäller. Det borde det vara.Att man ska ha både Plus och status för högsta prioritet är väl knappast förvånande.
Däremot har jag fått uppfattningen att det är olika om plus kommer före eller efter status när den i plus inte har status (undantaget Pandion som väl "går före allt").
@Aurora - vi känner alla till din passion för SAS, men försök att se på detta ur ett lite större perspektiv. EU261/2004 är till för att kompensera passagerare och straffa bolag så pass att det blir dyrare att inte sköta sina uppgifter korrekt. Med de tolkningar som gjorts kring lagen i domstol, så är det solklart imho vad som gäller i detta fall. Kom ihåg att alla är lika inför lagen - SAS och RyanAir är i precis samma sits här.
Problemet är att du kommenterar (som är i stort sett att du försvarar SAS) bara när folk har problem med/klagar mot SAS, inte när när folk har problem med Ryarnair, Norwegian, Air France eller vilket flygbolag som helst. Därför andra kan inte förbise att du favoriserar SAS.Hvordan klarte du å få SAS ut av det jeg skreiv? Mange ganger føler jeg at det er andre som har en passion for att bara tenke SAS, slik de tolker det som skrivs...Jeg skreiv jo eksplisitt: LA OSS SE BORT FRA SAS. Jeg skreiv eksplisitt: MINE TANKER GJELDER OGSÅ RYANAIR OG NORWEGIAN.