Senaste nytt

SK2003 Luleå - Arlanda 28/12 2014 inställd

Problemet är att du kommenterar (som är i stort sett att du försvarar SAS) bara när folk har problem med/klagar mot SAS, inte när när folk har problem med Ryarnair, Norwegian, Air France eller vilket flygbolag som helst. Därför andra kan inte förbise att du favoriserar SAS.

Och det känns väldigt onödigt att dra samma visa (du säger att det är ingenting med SAS att göra) varje gång måste jag säga.

Så det er min fel at det kun lages tråder og diskuteres om kansellerte/forsinkede SAS-flights? Det er da inte jag som bestemmer hva folk skal skrive om her på Businessclass.se - at det inte lages tråder hvor man kommer med konkrete statements som at "tekniske fel skal forebygges med vedlikehold" når Ryanair eller Norwegian får forsänkelser (den enda tråden vi har om kanselleringer med RYR / DY är vel den langa tråden om Dreamliner-marerittet).
Nå skrev jeg også eksplisitt:
"Disclaimer: jeg har ingen meninger om akkurat denne saken eller hva som er rett eller galt i denne saken."
"Det är helt greit at man kompenseras for delays i några tilfeller - men några av dissa krav som settes er *i min mening* urealistiske og inte forenelige med den virkelige verden. Men det er kanskje en annan diskusjon"

Så her är det dere som trekker SAS og meg inn, og begynner å snakke om person - framfor å diskutere sak :)

Jag vill absolut inte att du ska ta det som ett personligt påhopp @Auroroa, men det framstår ofta som att du försvarar SAS. Det kan till viss del vara norska vs svenska som ger missförstånd. Språken är lika och man tror ofta att man förstår exakt vad som avses, men ofta missar man detaljer och syftningar.

Hsh, EU261/2004 är glasklar i dessa avseenden. Flygbolag är numera skyldiga ersättning om deras plan inte fungerar så som de ska. Detta ställer höga krav på underhåll och det är något som vi passagerare i slutändan får betala för, men jag tror personligen att det är bra.

Den huvudsakliga anledningen till att det finns fler trådar om förseningar och liknande problem med SAS än med Ryan Air och Norwegian tror jag är det faktum att vi på forumet flyger så oerhört mycket mer med SAS än med dessa andra bolag. Om antalet flighter vi har med SAS/Norwegian/Ryan är i förhållandet 100/10/1 eller nåt sånt, så blir det av naturliga skäl mycket mer sannolikt att man drabbas av problem på en SAS-flight.

Den huvudsakliga anledningen till att det finns fler trådar om förseningar och liknande problem med SAS än med Ryan Air och Norwegian tror jag är det faktum att vi på forumet flyger så oerhört mycket mer med SAS än med dessa andra bolag. Om antalet flighter vi har med SAS/Norwegian/Ryan är i förhållandet 100/10/1 eller nåt sånt, så blir det av naturliga skäl mycket mer sannolikt att man drabbas av problem på en SAS-flight.

Precis :) Hvilket gjør det litt vanskeligere om jeg må "vente" til det kommer en tråd som IKKE omhandler SAS før jeg kan uttale meg om en generell sak relatert til luftfart - bare fordi Dr.Miles m.flr har meg i vranghalsen av en eller annen grunn.

Men nok om det, godt du kom deg fram til slutt og følte deg vel ivaretatt. Det er det viktigste, tross alt! :)

@Thornado Jag skulle också åkt SK2003 men blev flyttad till SK019. Redan innan utropet om vilka som skulle bokas om hade jag fått ett SMS från SAS om info ang SK019 och i Appen fanns det det ett nytt boarding pass med samma seating. Reste förvisso i Plus men i grunden en Go-biljett som gått igenom till plus med optiontown.

Gör ett anspråk enl 261/2004 och meddela gärna oss hur det går. :)

@Thornado Jag skulle också åkt SK2003 men blev flyttad till SK019. Redan innan utropet om vilka som skulle bokas om hade jag fått ett SMS från SAS om info ang SK019 och i Appen fanns det det ett nytt boarding pass med samma seating. Reste förvisso i Plus men i grunden en Go-biljett som gått igenom till plus med optiontown.

Inrikes som uppgraderats med OT?! Har jag helt missförstått då jdg trodde det bara gick med Trans-continental

Går sedan ett tag att applicera OT även på inrikes och europeiska linjer. Finns i tråden om OT (samt massa kommentarer om det är värt att göra det eller inte ;) )

Inrikes som uppgraderats med OT?! Har jag helt missförstått då jdg trodde det bara gick med Trans-continental
Går sedan ett tag att applicera OT även på inrikes och europeiska linjer. Finns i tråden om OT (samt massa kommentarer om det är värt att göra det eller inte ;) )

Typiskt mig att inte hänga med ;) OT-off

Det verkar inte gå så bra för SAS med deras flyg från Luleå.
Såg just på Facebook att en kompis skrev att hennes dotter skulle ha åkt SK019 LLA-ARN ikväll och pga tekniskt fel på planet så fick de flyga upp ett nytt plan igen. Återigen ankomst efter midnatt...

Tidigare hade man tekniker på de olika SAS-destinationerna utifall att....
I de allmänna åtstramningarna så har dessa rationaliserats bort och då får man gå på plan B, dvs flyga upp tekniker alt flygplan när det blir problem

Toppen