Senaste nytt

Skärpta säkerhetsregler för resa till USA publicerade (28:e juni)

Nej så länge du får Checked USA på ditt boardingcard så går allt fort och smidigt!

Okej. Detta får jag redan på boardingcardet vid Arlanda?

Ha i åtanke att det kan vara kö i passkontrollen samt att det finns risk för secondary screening vid gate, även om de inte direkt verkar plocka ut många på ARN.

Tack. Då lägger vi lite mer tid på det. Tack.

Skulle herrarna säga att det räcker om planet går 9.55 att att gå från loungen 8.50, eller tidigare?
Boarding påbörjas väll 40 min innan.

Okej. Detta får jag redan på boardingcardet vid Arlanda?

Tack. Då lägger vi lite mer tid på det. Tack.

Skulle herrarna säga att det räcker om planet går 9.55 att att gå från loungen 8.50, eller tidigare?
Boarding påbörjas väll 40 min innan.
Jag gick 40 minuter innan planerad avgång, ingen kö till passkontroll för min del men ca 15 minuter kö för att komma in i gaten. Det var för LAX som jag antar du syftar på också. Går du runt 9 är det gott om tid om inget strular

Jupp, Lax är det, du har koll :D

Tack mina herrar, då har vi en "Tidsplan"
Boarding hade redan börjat när jag kom fram och det var helt tomt inne i gaten med typ 100 pers som köade utanför för att få boardingkort scannat, längre kö i prio än vanlig.
Har ju precis varit i LA så den avgången har jag bra koll på med tanke på att det är en hel del bokat närmsta tiden

Fick detta SMS av SAS idag. Flyger i helgen till USA via Köpenhamn...

Nya regler från amerikanska myndigheter medför att du behöver komma till flygplatsen i extra god tid för incheckning när du reser till USA. Mvh SAS

Är det något nytt som gäller?

Fick detta SMS av SAS idag. Flyger i helgen till USA via Köpenhamn...

Nya regler från amerikanska myndigheter medför att du behöver komma till flygplatsen i extra god tid för incheckning när du reser till USA. Mvh SAS

Är det något nytt som gäller?
Det är det som avhandlas i första posten.

Toppen